luckymom

Alla inlägg under juni 2010

Av lotta nilsson - 30 juni 2010 11:56


bad med moster

  


nu tar vi sommarlov på riktigt här på bloggen, ses till höst   

önskar alla en riktigt, riktigt skön sommar


     

Av lotta nilsson - 25 juni 2010 08:39

yes nu är kransarna färdiga, kläderna framplockade, fikakorgen framme, i eftermiddag bär det av till kivik där vi ska dansa kring midsommarstången. mamma och pappa gör oss sällskap. jag kommer ihåg från när jag var liten hur mina föräldrar tillsammans med en annan familj gjorde en midsommarstång varje år, vilket jobb. riktigt så mkt energi lägger vi inte på det men försöker omfamna traditionen efetrsom jag är väldigt förtjust i alla olika traditioner, blir som ett litet barn igen.


  


hittade en riktig skattgömma innehållandes prästkragar


  


inte lätt att få med alla hahaha


  


så här fina blev vi   


önskar alla en riktigt glad midsommar!


  

Av lotta nilsson - 24 juni 2010 15:49

idag har det fixat och donats inför midsommar. nu ska det mesta vara inhandlat. min och millas midsommaroutfit kan ni se nedan


  


diademet är helt underbart men köpt klippsklämmor i reserv, magkänslan säger mig att diademet åker av relativt fort. blomkrnas ska givetvis också pryda hennes söta lilla huvud


var på bo ohlsson också, massa kläder till milla och sebbe blev de. massa kjolar och klänningar till millis, lite fräckare kläder blev de till sebbe bus.

till mig själv blev det bara klänningen ovan från lindex. ser inte så mkt ut för världen men var väldigt fin på, tyckte jag i alla fall hehehe


  

Av lotta nilsson - 23 juni 2010 07:37

oj la visst upp dubbelt med bilder innan, aja gårdagen i beilder skulle va dessa bilderna   



får snålskjuts av anna

  


hej hej


 


min tuffing i annas sunnies

  


lellemys i trädgården när mamma planterar blommor


nu ska jag snart väcka min lilla loppa. hon ska till mormor idag eftersom jag ska jobba. yes ni hörde rätt, jag ska jobba. tackar vädergudarna för d emindre fina vädret idag.


fick inte mannen till att köra och köpa glass igår arghhhh så barnrumpa som jag är tog jag hans kort och köpte nästintill hela GB;s sortiment hihihi. fasen vad bens och jerrys glassen var god, slank visst ner en tip top oxå, mums hehehe


imorgon är det blomplockning och kransbindning med fina vänner som dtår på schemat. hoppas folk inte tömt vägkanterna redan bara. jätte trevli tradition, detta året ska vi sitta hemma hos mig och binda. ska göra millas första krans, eller jag ska försöka i alla fall   


  

Av lotta nilsson - 22 juni 2010 20:04


Se så duktig jag är! kan ställa mig upp själv!  



mitt senaste påhitt

  


lillfisen spexar när sebbe bus äter frukost  

detta är då hennes senaste påhitt. vi satte den på hennes huvud på skoj och nu gör hon de själv. det roliga är dock att hon inte tar av den utav hasar runt här med den på huvudet hahahhaha ser så himla kul ut.


nu försöker jag övertala mannen att köra till gärsnäs och köpa en glass till mig men han är svårflörtad idag....hmmm.... börjar han få en egen vilja hahaha


  

Av lotta nilsson - 22 juni 2010 16:26


titta vad jag kan!

  


tosa

  


lurifax

  


mhmmm så var denna fasen igång hahaha

  


kul man kan ha med 40 vattenballonger


  

  

Av lotta nilsson - 21 juni 2010 18:11

trodde de berodde på tänder men så är inte fallet, hon vill helt enkelt inte äta 8 månaders maten med större bitar. hon gjorde de utan problem innan men nu tvärvägrar hon. lyckas man få in lite i munnen så plockar hon ut bitarna med fingrarna, lyckas hon inte med de spottar hon bara ut allt. 6 månaders maten som är helt mosad går fint.

någon som har tips hur man kan göra?

har även fått problem med morgongröten, den åt hon som en tosing av innan men nu passar det bara med några skedar sen vill hon inte ha mer.


  

Av lotta nilsson - 21 juni 2010 07:25


Nu har jag fyllt på med solkort i varuautomaten på studio tan.

ett tomt kort kostar 50 kr, en engångssumma. man har därefter 20 % rabatt på ordinarie solpriser. gäller alla solarium utom nr 4. from denna vecka kommer jag finnas på plats torsdagar 18-19 för hjälp och rådgivning.


vi kommer också ha 50 % rabatt på ordinarie solpriser under hela vecka 26


   Välkomna    

Ovido - Quiz & Flashcards