luckymom

Alla inlägg under juli 2010

Av lotta nilsson - 30 juli 2010 21:04

 


redo för kalas


   


det bjöds på fiskedamm, här sitter milla med sin fångst


  


tittar avundsjukt på de andra som kan gå...


  


hos jasse med födelsedagsgrisen caspian   


  


min älskade lilla loppa. kan knappt fatta att denna underbara prinsessa är min. du är mitt allt milla!


det var ett jätte mysigt kalas, kul att träffa de andra barnen, ja deras föräldrar med givetvis hahaha

snart är det vår tur, längtar så!



Av lotta nilsson - 30 juli 2010 07:03

igår var bilen på verkstad så jag och milla tog bussen för första gången. ALDRIG mer, ohjälpsamma människor. jag fick be om hjälp, folk inkl chafför satt där med öppen mun och såg ut att undra om vagnen skulle flyga in i bussen. platsen som är avsedd för barnvagnar eller större bagage var upptagen av människor utan stort bagage, flyttade dom sig?! NEJ!

nä usch och fy för buss, stannade i stan tills anders slutat så han fick hämta oss med bilen.


men det var ju krämarmarkand och milla åkte sin första karusell


  


ögonen var lika stora hela turen, tror hon tyckte de va behagligt att åka runt där.


  


1 st busunge   


    


mammas allt   


senare idag ska vi på millas första barnkalas till kompisen caspian. ska bli jätte mysigt. tänk att pötte gått och blivit ett helt år och snart är det millas tur. googlde runt och kollade födelsedagstårtor igåre efter att ha sett en urfin tårta på denna blogg www.melindawingren.blogg.se 


nu ska jag dricka kaffe, tända några ljus och njuta av morgonstunden innan lilla vaknar och dagen börjar på riktigt hahaha


Av lotta nilsson - 29 juli 2010 07:52


igår kväll letade hon faktiskt efter bodil, framgång thihi


  


här struntade hon dock ordentligt i henne   


  


förr bara några veckor sen förstod jag inte varför man skulle dra på barnen en halv tröja som "haklapp" de gör jag nu när lillan vill äta själv hahaha

än värre är det ju när det är kladdiga saker som ska ätas så som makaroner och köttfärs. urbra är dom i alla fall


bakade massa kladdkaksmuffins igår, urgott   


idag är det krämarmarknad i stan och vår bil är på verkstaden så jag och milla ska ta bussen.  

Av lotta nilsson - 28 juli 2010 10:59

milla har en snuse som har blivit väldigt viktig för henne. när jag senast tvättade den och sen gav den till henne reste hon sig demostrativt i sängen och kastade snuse på golvet. då hade jag ändå sovit med den i vår säng en natt. har två snusar som tur är, så tvättar man den ena så har hon fortfarande en.

men hur som helst så ville hon ju inte ha snuse efter den var tvättad. anders gned den mot sin icke duschade kropp ( örk ) men hör och häpna, lilla skruttan tar sen snuse snällt och somnar på två röda.

jag har alltid tyckt det varit såååå sött med småbarn som släpar på ett gosedjur och detta vill jag även att millis ska göra. löjligt men sån är jag. så nu har vi köpt en rosa giraf som följer med överallt, än så länge bryr hon sig inte särskilt mkt om den men tids nog hoppas jag hahaha


  


Milla myser med sin nya kompis Bodil


  


provade sunnies hahaha. köpte tröjan hon har på sig på rean, äääälskar färgen!


bilderna har jag snott från siss blogg www.galenmus.blogspot.com



.

Av lotta nilsson - 28 juli 2010 08:26

Ge min sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.

Mod att förändra det jag kan.

Och förstånd att inse skillnaden.

Av lotta nilsson - 27 juli 2010 20:38

iphone har inte varit något som intresserat mig, då jag använder min mob enbart för att kunna ringa och messa. men måste medge att jag blev sugen när malin satt och lekte med foton. en så enkel grej som denna, svart och vitt med en detalj i färg, skitfint.

syrran har beställt en eftersom hon är galen i spelen men jag nöjer mig nog med min hederliga mob    


  


lillan sover, flugorna flyger runt förvirrat och anders riggar musfällan. oh yes imorse när jag skulle ner till tvättrummet i källaren, såg jag halvvägs nerför trappen en stirrandes herr mus. jag hoppa och han sprang iväg. så nu kan jag som ni säkert förstår inte gå ner dit förrän han hamnat i fällan.


Av lotta nilsson - 27 juli 2010 09:28


kl är 9.30 och loppan sover fortfarande. tycker hon kna vakna och mysa med mig nu.  hon vaknade till i vanlig ordning när anders for till jobbet, drack lellen som serverades och somnade snabbt om.


Av lotta nilsson - 26 juli 2010 21:21

först fika i simpan med maddan och william, mysigt som vanligt. sen hakade jag på siss och malin till ystad, där fortsatte presentjakten till lille pötte som inleddes i simpan. fortfarande utan framgång... hmmm vad ska man köpa?


köpte ny pyjamas till lillan. hon har sovit utan nu när det varit så varmt och igår när de va dax att dra på en igen va alla för små. 86 blev det i denna och den satt som en smäck, shit så stor hon är vår loppa.

köpte även ett par dösöta rosa kitty hänglsebyxor som hon ska få när hon fyller år.  fick köpa stora så jag inte börjar använda dom redan nu.



någon har gått och blivit tuff   

blir varnad för att säga så här MEN jag längtar faktiskt tills hon kan gå. kan se framför mig hur hon knatar fram här på sina små knubbiga ben. sen att hemmet kommer bli vandaliserat får man väll vänja sig vid. påminn mig om detta när jag sen klagar över att hon är överallt hahaha


nepp nu när lillfisen sover ska vi lasta ut lite i husvagnen.



Ovido - Quiz & Flashcards