luckymom

Alla inlägg under september 2010

Av lotta nilsson - 30 september 2010 11:50

fullkomligt älskar min nya pläd



den kommer att få pryda min framtida soffa. en grå divan.


beställde även ett nytt köksbord, det vi har nu kommer inte att få plats i en lägenhet. detta blev det



blir perfekt till mig och millis. praktiskt med en låda i mitten. 2000 kr på jysk, som hittat!

blev dynor till stolarna, endast 15 kr/st, tjohooo billigt och bra


   


mysiga tycker jag. mitt nya hem kommer präglas av glada färger och en ombonad känsla. snart bara det nya hemmet som saknas haha     

Av lotta nilsson - 30 september 2010 11:46

millis nya favvo efter iggle piggle är gummy bear!



vi har precis kommit hem och millis har varit själv hos dagmamman 2 timmar idag också. hade gått jätte bra.

hon slockna direkt i bilen och jga tog av ytterkläder, bytte blöja och la hennes utan att hon vaknade. gaaaanska trött hahaha.


imorgon är det dax för babysim igen, längtar!  

Av lotta nilsson - 29 september 2010 21:13

 haft en riktig tråkdag som mest innehållt bokföring, blä!

maria  ( min granne) kom förbi och lös upp min dag. hon hade en ursöt pyjamas till millis, riktigt fin var den.


millis har inte varit på topp, tror det är fler tänder på g.

hon tog även en rond med asfalten när vi var ute och gick med hennes dockor. spår av detta ser man på hennes näsa och panna, stackaren


     


halsduken har jag fått av min älskade syster and I loooove it!

skulle visa toppen men lyckades göra bilden svart/vit. skulle vilja ha photoshop för detta pisset jag har nu är värdelöst. man kna inte kopiera bilderna, så om man tex gör en svart/vit har man inte orginalbilden i färg kvar. inte så farligt med bilder som dessa men bilder på millis vill man ju inte förlora 


Av lotta nilsson - 28 september 2010 19:16

en jobbig dag lättades upp med ett paket från H&M


    


men guuuuud vad cool den är, så jäkla nöjd!


  


jätte söt klänning i härligt röd. Mysiga detaljer.

Blev inte mer än så denna gång men nu är loppans garderob överfull.

beställde faktiskt en topp till mig själv för endast 50 kr. bild på den kommer imorgon då jag tänkte använda den.


  

Av lotta nilsson - 28 september 2010 07:05

sorry orkar inte idag....

Av lotta nilsson - 27 september 2010 21:09

lillfisen iklädd overall och redo för dagens inskolning

    


hon var sååååå duktig idag. sprang rakt in till lekrummet och började leka med de andra barnen med en gång. när de skulle fika bad jag henne gå in i lekrummet och lämna leksaken vilket hon glatt gjorde. gissa om jag blev förvånad.

dom små förstår så mkt mer än man vet. ( rikitgt MAMMAbloggande följer ) när jag frågar henne om hon bajsat? nickar hon och går in till skötbordet på toan.

när man ser att hon är trött och frågar om hon vill nanna och dricka lälle. nickar hon med ett leende, springer ut i köket och tittar på micron och sedan vidare in till sin säng.

hon hämtar rätt saker när man ber henne hämta, dockan, bappen, snuse. iggle piggle eller koppen.

hon slockna redan kl 18.

Av lotta nilsson - 27 september 2010 07:20

god morgon allihopa.

idag börjar inskolningen hos millas dagmamma. har massvis med olika känslor angående detta. hon är absolut redo, hon älskar att leka med andra barn MEN jag är inte redo. vad händer? ska någon annan ha min sessa om dagarna?! ska någon annan vara den som får se och höra hennes alla upptåg?! usch jobbigt det här. gäller att verkligen ta till vara på morgon och kväll. är ofta ledig mitt i vecka och det är jag jätte glad över nu, mer tid med sessan.


idag ska vi vara där i 2 h, likaså imorgon sen ska hon vara där själv i 2 h.

ryggsäcken med extrakläder, blöjor, regnkläder osv är packad.

svårt väder nu. funderar på att ta på henne sin nya pop overall, ska leka utomhus nu på förmiddagen


  

Av lotta nilsson - 26 september 2010 23:10

yes här får ni en hel drös med bilder från millas födelsedag


  

        

  

    

  

    

          

      

  


gudars vad många bilder det blev hahaha. dagens presenter gick i rosa och docktema som ni nog förstod. fick även ett armband och guldhjärta som mamma hade med sig från sin biologiska familj när hon adopterades bort. även en slant som ska in på millas sparkonto.

nu är vi helt slut och ska sova riktigt ordentligt för imorgon börjar inskolningen.

Skapa flashcards