luckymom

Alla inlägg under oktober 2010

Av lotta nilsson - 31 oktober 2010 20:14

som ni märker skriver jga inte så jätte mkt nu, blir mest bilder. har inte så mkt att skriva känns det som så det blir bilder tills skrivsuget kommer tillbaka


morgonbus


  


mamma...äta....kaka


  


ute och går med morfar



  


var tvungen att testa kakorna vi bakat tills imorgon


                                


inte ofta man får pussar nu för tiden men idag fick jag en kladdig chokladpuss


  


jag har ju sällan håret nersläppt, tycker det är jobbigt när det hänger överallt. men hur som helst så är det ganska långt nu


   


så jäkla skönt när det kommer förbi den jobbiga längden när man bara vill klippa av det. nu SKA det bli långt hår igen :) 

Av lotta nilsson - 31 oktober 2010 10:24

det bästa rummet i huset är millis rum. älskar att pula där



dockan säng ska vara bredvid millis :)

  


tyvärr kan inte trådgardinen hänga fritt eftersom klåfingriga milla drar i dem

  


Varierar med olika saker på hyllprna och klädeskroken. nu är det vårt bandylags tröja :)


  


var en "dophörna" från början nu fick de bli lite av varje


  


mys pys tältet


kommer försöka återskapa detta rummet så gott det går när jag nån gång flyttar till lägenheten. det är det viktigaste när jag kollar lägenhet, att milla får ett bra rum.

  

Av lotta nilsson - 31 oktober 2010 08:11

varit en ganska tuff natt. millis har vaknat av hostan stup i kvarten känns det som. min stackars lilla ängel.

blev så glad över att hon sov en timme längre så vi hamnade rätt i tidändringen direkt. nu har hon dock gått och lagt sig igen. hon nickade hysteriskt samtidigt som hon sa lelle, ila (vila) sötnosen



Av lotta nilsson - 30 oktober 2010 20:05

lördagskväll och här sitter jag själv med min snuskigt goda kladdkaka ;)

fick ett mkt trevligt bus eller godis besök av sebbe och hans syskon. dom va verkligen jätte fina.

mamma va här innan idag. promenerade med milla i det vackra höstvädret. det är verkligen jätte fint med höstens alla färger.

hon hade köpt detta till mig

 

Youthful Essence


vet faktiskt inte riktigt vad det är men det ska tydligen va kanon för huden. olika "huvud" för olika kroppsdelar.

vi får testa och se.

börjar tro min mamma är en liten shoppoholic ;)


fy vad jag har svårt för att vara själv. tänker alldeles för mkt då. varför kan man inte bara "stänga av" tänk vad skönt de hade varit.

samtidigt kommer jag på mig själv och blir arg på mig själv. visst är det jobbigt men vem fan har inte haft motgångar, jag är knappast ensam om det. och ovanpå de har jag så otroligt mkt att vara tacksam för här i livet.

om jag tänker efter så har jag mkt mer än många andra, en underbar dotter, familj och vänner och det är faktiskt det viktigaste. så skärpning på mig!


  




Av lotta nilsson - 30 oktober 2010 08:41

   


min nybadade fis hälsar alla en god lördagsmorgon


                             


igårkväll efter att milla somnat bakade jag och jasse inför måndagens lilla event. hoppas ni kommer ;)



för att bakandet skulle gå sin väg drack vi lite vin till ;)

kärleksmums, ser smaskigt ut va?


kommer ni ihår prinsesskronelampan milla hade, den som gick sönder?!

igår kom mamma med två nya :)


                   


gör sig inte riktigt på bild men gud vad söta dom är

skulle egentligen jobbat idag och imorgon men är hemma med milla. någon mer än jag som har väldigt svårt för att stanna hemma från jobb. jag får så fruktansvärt dåligt samvete. brukar gå till jobb trots feber och förkylning, mina sjukdagar är lätt räknade då de är så få.

men när man har sjukt barn finns de inget att välja på.


idag blir det bara till att busa och mysa med milla  

Av lotta nilsson - 29 oktober 2010 12:59

varit på barnmottagningen. vilken skillnad på den och närakuten, blev fantastiskt bemötta.

nya mediciner skrevs ut direkt, hoppas på dom :)

tråkigare är att lillan eventuellt har astma. inget säkert alls, bara en gissning från lakarens sida men eftersom hon endast får vara frisk några dagar för att sen bli dålig igen trodde han att det eventuellt var det.


  

Av lotta nilsson - 29 oktober 2010 08:53

fick tips på att han min tattuering på fingret som en ring. älskar ideen.hittade ingen superbild men kolla här



jätte fint :)

vad tycker ni?  

Av lotta nilsson - 29 oktober 2010 08:35

milla har blivit sämre och kl 10 ska vi till barnmottagningen. dom säger att det är jätte mkt hosta som går bland barnen men det måste väll sluta nån gång?


bad igår

 


min fina unge


    


testar sebbes motorcykel


jag jobbade ju själv igår med barnvaktseliten tog hand om milla. vad hade jag gjort utan alla de underbara mnnsikor jag har i min omgivning, är er evigt tacksam


ikväll ska jag och jasse ha bak och vinkväll, riktigt mys.


nä nu får jag nog väcka milla så hon hinner få i sig frukost innnan sjukhusbesöket.


Ovido - Quiz & Flashcards