luckymom

Alla inlägg under november 2010

Av lotta nilsson - 30 november 2010 15:48

ojoj jag kommer bli semtimental vet jag på förväg.

kärlek för mig är så otroligt mkt olika. kärleken till min familj som står mig så otroligt nära. kärleken till mina vänner som är de finaste i världen. och den bästa av dom alla, kärleken till min dotter!

det är inte kär-kärlek, inget pirr i magen eller rodnande kinder. nej detta är så mkt större än allt de. detta är en kärlek som inte kan förklaras i ord. en kärlek jag inte förstår att kroppen fixar rent fysiskt. det är så mkt och så stort och jag är evigt tacksam att jag välsignats med den.

sen är det inte fel med pirr i magen heller ;) haha

Av lotta nilsson - 30 november 2010 11:58

hur lyckas jag alltid övertala mig själv att jag behöver ditten och datten.... övertalade just mig själv att jag var tvungen att klicka hem lite, de va ju på rean ;)


 

söt topp med strasscirkel på bröst/mage

     

beiga chinos, de har jag faktiskt letat efter länge.

Av lotta nilsson - 30 november 2010 10:02

ja dessa snowboots köpte jag fast svarta, gissa om dom e perfekta nu i all snön?! ohhh yes

  



Av lotta nilsson - 29 november 2010 19:11

tur jag inte fick denna igår hehehe

blev sen till jobb men väl där fick jag en bulle med leverpastej av käre arbetskamraten anders.

till lunch blev det kyckling, ris och currysås

kvällsmaten bestod av lasagne.

har inte hunnit längre men kommer med all säkerhet trycka i mig smörgåsrån med massa smör och brieost, chips och lite smågodis.


har börjat småäta så in i bomben om kvällarna. speciellt smörgåsrån. de hade inte varit så farligt om jag inte bredde på ett halvt smöpaket och cmtjocka brieskivor haha men gott e de :D är galen i smör, bregott ska de va. anders på jobbet käka av mina mackor och då tog han bort så pass mkt smör att han kunde bre ytterligare två mackor plus att det blev en stor klump över hehe.

Av lotta nilsson - 29 november 2010 13:05

puhh vilken morgon! anders fick ta bussen till jobbet och då fick jag agera skjuts till sebbe så han kom till skolan. efter att ha slirat runder i gärsnäs for jag och milla vidare till simrislund där milla lämnades. efter de for jag till jobb i kivik, där va vägarna dock mkt mkt bättre.

inte nog med mina utflyckter så ställde jag inte klockan, tänkte att jag vaknar av mig själv eller så väcker milla mig. men NEJ denna morgon sov vi som små grisar allesammans och anders ringde och väckte mig 8.30 då var det dax att köra, så liiite stressigt blev de haha


  

Av lotta nilsson - 28 november 2010 21:39

efter att ha gått genom HELA sebbes rum, varenda liten leksak for jag till simpan för att julpynta studio tan.

tog en runda på julskyltningen som faktiskt var en ren besvikelse detta året.

milla var advent fin

    


var inne på lindex och hittade nyårsklänning till milla


den är så underbar så jag smäller av och den är ännu finare i verkligheten. var lite rädd att den skulle bli svår att bära upp, e de ibland när de e så små men den satt som handen i hansken. milla såg ut som en rikitgt liten sagoprinsessa i den.


  

Av lotta nilsson - 28 november 2010 08:17

Pappa Mats alias pappagubbe är min stora trygghet i livet. honom kan jag prata om allt med. vänder mig alltid till honom när jag står i ett vägskäl eller bara behöver prata av mig. han är väldigt klok, realistisk, rolig, kärleksfull och omtänksam

Mamma Catarina alias mamms bamms är inte bara min mamma utan också min bästa vän ( delad plats med systra min) hon har ett hjärta av guld och sätter alltid andra framför sig själv. mer osjälvisk människa hittar du inte. hon är sympatisk, kärleksfull, shoppoholic och jävligt snygg ;)

mina föräldrar är min fasta och trygga punkt i livet. vet inte vad jag gjort utan dom?! är otroligt tacksam över närheten vi har, att jag fortfarande kan krypa upp i deras famn och bara mysa, att få va liten om bara för en stund.

Av lotta nilsson - 28 november 2010 08:11

vilken underbar morgon. snön trillar stillsamt ner på marken.

idag ska sebbe göra sin årliga leksaksrensning. en sopsäck ska fyllas med leksaker så det finns plats för nya från tomten.

leksakerna skänker vi till barnhem i litauen. har redan samlat ihop millas gamla bebisleksaker och en hel del kläder som ska iväg.

mamma slår in allt till fina julklappar, hon har samlat ihop ett berg av saker och kläder, hon har ett stort hjärta min mamma

Ovido - Quiz & Flashcards