luckymom

Alla inlägg under januari 2011

Av lotta nilsson - 23 januari 2011 21:02

 


tjusigt va?!

hittade dessa på tradera men hemma hos mamma fick jag urtjusiga notblad som nu virrats in i fina band. glömde batteriet till kameran hos mamma och pappa så kunde inte fota.



Av lotta nilsson - 23 januari 2011 09:49

tänk vad ett par vackra kuddar kan göra med en soffa :)

mamma och jag har bestämt oss för att köpa hem en massa tyg, volanger, spetts, stryk på bilder mm för att under en dag sy oss en massa fina kuddar. på tradera kan man hitta jätte fina stryk på bilder+text till en billig peng.


  


denna fick jag för 25 kr inkl frakt, som hittat :)


                         

                     

..

Av lotta nilsson - 23 januari 2011 09:34

The best thing about me is you

Milla my angel

 

     

 

True love  

Av lotta nilsson - 22 januari 2011 09:32

saft/vattenflaskor finns numera på de flesta inredningsbutiken. jag använder mig en hel del av sådanna, mina är dock riktigt gamla, från det att mamma var liten.


  


önskar denna bilden var tagen från mitt hem men tyvärr :(


              


snyggt att servera saft i


 


nu till tipset,  jag använder dessa flaskor som ljusstakar, urfint tycker jag. man kan gott ha flera flaskor i olika form, storlek och färg.

man kan med så enkla medel göra något vackert. 

Av lotta nilsson - 21 januari 2011 20:45


har ett gammalt väggskåp som är inlämnat för shabby målning, längtar så tills det är klart- tänk ett öppet shabby väggskåp med massa fint plojs i ;)  

Av lotta nilsson - 20 januari 2011 18:33

millis är verkligen min lilla tjej. hon är väldigt flickig, älskar smycken, klänningar osv. skitkul tycker jag som älskar allt detta gulligull.

idag köpte vi en bikini inför årets babysim.min  lilla tjej plockade upp den så fort vi kom hem och skulle dra på den. hjälpte henne sen strosade hon runt här mallig som bara den hahaha underbara unge.

armband äääälskar hon, ju mer glitter dessto bättre. tar på en massa och visar sen stolt upp, följt av ett; ooooj!

byxor är ingen favvo, klänning eller kjol ska de va. hur kan en så liten plutt redan veta vad hon tycker är fint och vackert?!

härom veckan köpte vi ett par nya uggs, dessa fick jag inte av henne förrän hon somnat. hon skulle ha dom hela tiden, visade dom för alla hon stötte på hahaha. som sagt det märks att det är min lilla tjej ;)



  


Av lotta nilsson - 19 januari 2011 07:14

tänker inte ingående berätta vad som hände där. men kan tycka att alla människor hade behövt en vecka där, en kurs i livet.

de va just de det handlade om, livet, mitt liv. det kretsade inte runt missbruket man varit nära, det kretsade runt mig. att man på 5 ynka dagar kan få så mkt insikt är för mig helt otroligt.

allt blir inte bra, långt ifrån. jobbiga situationer i livet kommer vi aldrig från men jag fick verktyg att kunna bemöta det. inte bygga min värld runt någont som kanske händer, utan att bemöta det om det skulle inträffa. nu är det slut på att gå runt på nålar.

inte gjort i en handvändning såklart, jag har mkt att jobba med, väldigt mkt. 

jag tänker inte tillåta mig själv att hamna där jag var innan, ALDRIG!


bloggen får leva vidare men kommer nog inte bli som innan, vi får se :)



en gammal bild på ledstjärnan i mitt liv     

Av lotta nilsson - 17 januari 2011 09:59

då var man tillbaka, för att stanna?! de vet jag inte. funderar på att lägga ner bloggen...

denna veckan har gett mig så mkt insikt i mitt eget liv. en mkt tuff vecka men gud vad givande.

får fundera på de här ett tag.

tack alla ni som fortfarande kikar in :)

Ovido - Quiz & Flashcards