luckymom

Alla inlägg under mars 2011

Av lotta nilsson - 18 mars 2011 10:24

hej allihopa

för ett tag sedan blev jag inbjuden att börja blogga på mama.nu

bloggen är nu förflyttad dit. ni får ha överseende då jag har noll koll på hur det funkar. men lär mig väll med tiden.

hoppas verkligen ni fortsätter följa bloggen där :)


kram på er


 http://blogg.mama.nu/millasmamma/

Av lotta nilsson - 15 mars 2011 12:58

usch vad ont i huvudet jag har. fryser som hundan och har ont i hela kroppen, på väg att bli sjuk? vill bara hem!


går dåligt med bilder men mitt jäkla mobila bredband är såååå dåligt, har inte funkat på 2 dagar, skit telia!

får ringa dom imorgon och fråga vad som står på





Av lotta nilsson - 14 mars 2011 11:27

hoppas ni haft en lika fin helg som jag. var som sagt på agdas, om jag fynda?! ohhh yes!!! :)

slänger in lite bilder ikväll.

på väg dit blev min lilla ängel åksjuk och kräkte ner sig totalt. hon tittade skamset ner och sa - mamma... ooooj

usch stackars liten. utan extrakläder en söndag fick vi skrapa ihop vad vi kunde på öb och rusta i ystad. men loppan var hur glad som helst sen och va jätte jätte duktig i affären.


kollade genom mina gamla barbies härom kvällen. milla hittade barbieskorna och ställde fint upp den, tog tag i bordet, kolla av sin balans och tog satts för att ta på sig denna pyttelilla sko hahaha

hon blev vansinnig när hon väl förstod att de inte skulle gå, ojoj vilken syn det var.


ikväll ska jag på mitt livs första föräldramöte. hur gick detta till?! när blev jag vuxen?!

kul ska de bli i alla fall :)


by the way, har fortfarande inte gnagat på naglarna, en eloge till mig :)

Av lotta nilsson - 12 mars 2011 16:39

fyndade i ystad på kappahl


  

fullkomligt älskar denna topp/tunikan. hade velat ha den i min strl :)

passade perfekt till de bruna me&i byxorna jag kammade hem på tradera.

är sällan på kappahl men upptäckte att de va en kanonbra affär, massa fina barnkläder, ja vuxenkläder också för den delen.


Av lotta nilsson - 12 mars 2011 15:46

gårdagen spenderades i ystad, mkt trevligt var det och barnen skötte sig utmärkt, för det mesta i alla fall haha

på kvällen blev de amerikans buffe och sedan bio. fighter, bra men hade nog hellre suttit i soffan och sett den. bio är överskattat. hemma kan man gå och kissa när man vill, hämta mer dricka, godis, chips ja vad man nu vill ha :P


millis var hos mormor och morfar, hon verkligen älskar att vara där. nog för att jag är pigg på morgonen och millis sover hela nätter och har alltid gjort så skulle de ändå bli skönt med en sovmorgon. när jag pratade med mormor så berättade hon att hon hade VÄCKT milla kl 10 hahaha. själv va jag uppe kl 9. härliga ungar.

hämtade sessan och körde till simpan för bandymatch, hör och häpna,  vi VANN!!!!! min klubba gick sönder på kuppen men vad gör väll de.


millis slocknade direkt efter bandyn och nannar nu i min säng. tycker hon kan vakna nu så vi kan ta en runda i vagnen innan solen går ner.


imorgon kör vi till agdas, som jag längtar!!!!


Av lotta nilsson - 11 mars 2011 07:00

Polarn och pyrets vårjackor har kommit


               


vilken tycker ni är finast?

min favvo är nog den i mitten.

Av lotta nilsson - 11 mars 2011 06:38

millis har inte vaknat än så här sitter jag i ensamheten och njuter av tystnaden en stund.

vet inte hur det är hos er men hela tommarpsby håller på att blåsa bort. vilket tråkväder, är det bara för att jag är ledig mån tro :P

idag blir det en tripp till ystad, skulle ha picnic men tror vi hoppar de. men en trevlig tur på stan med barnen låter inte heller tosigt.


skulle klippt och färgat kaluffsen igår men frissan va sjuk :( så detta råttboendet får bestå en vecka till.

nagelbitningen går bra, har inte bitit på 5 dagar :)


  


obligatoriska platsen är min säng efter millis vaknat. då ser vi på teletubbies. jag ylkar i smyg, fy fan vad tråkiga dom är. jaja millis älskar ju dom :)

Av lotta nilsson - 10 mars 2011 18:56

jodå  lilla damen har fått en stark vilja och just nu kan hon allt själv. hon kan bli vansinnig om hon inte får på skorna, mössan eller jackan själv hahaha sötnöten


  


nästan ;)

Ovido - Quiz & Flashcards