luckymom

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

en unge i minuten

Av lotta nilsson - 8 mars 2011 11:12

vilket toppenprogram! mkt bättre än de överdrivna liknande program som gjort i usa.

grät som en tok när man såg den första kvinnan få sin dotter på sitt bröst. attans vad mkt känslor det rörde upp. för några sekunder kunde man känna sig tillbax till den dagen, den sekunden, den bästa stunden i mitt liv.

man blev ju även påmind om smärtan. tyckte deras värkarbete såg väldigt lindrigt ut och väldigt långt emellan värkarna framför allt. speciellt kvinnan som hade lite svårigheter i slutet, attans vad långt hon hade mellan krystvärkarna. kanske är filmat så det verkar längre än det verkligen var.

eller så var de bara väldigt olikt min förlossning som kändes mkt intensivare (värkarna) även om den var långdragen. kände igen mig så i kvinnan som inte trodde hon skulle klara de sista, de sista krystvärkarna när de känns som man ska spricka överallt. kommer ihåg hur jag undrade hur fan jag skulle klara de men de gjorde man ju, kroppen fixade de själv :)

tänk er hur ont man hade men i nästa sekund var de  som bortblåst.

tyckte så synd om familjen som fick akut kejsarsnitt.


 
 
Ingen bild

Bella

8 mars 2011 12:52

Aaa det var ett helt underbart program! :) som du skrev all smärta blir som bortblåst.. och när man fick upp dom på bröstet! den känslan går inte att beskriva, helt jäkla underbar.. och du din blogg är DIN blogg skriv vad du vill, våra barn är det finaste som någonsin hänt! puss<3

lotta nilsson

8 mars 2011 13:41

ja man längtar redan till nästa avsnitt :)
ja visst e dom

 
Beatrice Bäckstrand

Beatrice Bäckstrand

8 mars 2011 22:36

Jag tyckte nästan de va tvärtom faktiskt. Programmen från usa är inte lika "tråkiga" som de svenska, haha. Men jag kommer absolut att se nästa program av "en unge i minuten"! Lätt! :)

http://beabus87.blogg.se

lotta nilsson

9 mars 2011 06:29

hahha de har du absolut rätt i. dramatiken är inte jämförbar :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta nilsson - 18 mars 2011 10:24

hej allihopa för ett tag sedan blev jag inbjuden att börja blogga på mama.nu bloggen är nu förflyttad dit. ni får ha överseende då jag har noll koll på hur det funkar. men lär mig väll med tiden. hoppas verkligen ni fortsätter följa bloggen där...

Av lotta nilsson - 15 mars 2011 12:58

usch vad ont i huvudet jag har. fryser som hundan och har ont i hela kroppen, på väg att bli sjuk? vill bara hem!   går dåligt med bilder men mitt jäkla mobila bredband är såååå dåligt, har inte funkat på 2 dagar, skit telia! får ringa dom imor...

Av lotta nilsson - 14 mars 2011 11:27

hoppas ni haft en lika fin helg som jag. var som sagt på agdas, om jag fynda?! ohhh yes!!! :) slänger in lite bilder ikväll. på väg dit blev min lilla ängel åksjuk och kräkte ner sig totalt. hon tittade skamset ner och sa - mamma... ooooj usch ...

Av lotta nilsson - 12 mars 2011 16:39


fyndade i ystad på kappahl      fullkomligt älskar denna topp/tunikan. hade velat ha den i min strl :) passade perfekt till de bruna me&i byxorna jag kammade hem på tradera. är sällan på kappahl men upptäckte att de va en kanonbra affär, ma...

Av lotta nilsson - 12 mars 2011 15:46

gårdagen spenderades i ystad, mkt trevligt var det och barnen skötte sig utmärkt, för det mesta i alla fall haha på kvällen blev de amerikans buffe och sedan bio. fighter, bra men hade nog hellre suttit i soffan och sett den. bio är överskattat. he...

Ovido - Quiz & Flashcards