luckymom

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

fruktansvärda kväll

Av lotta nilsson - 1 juni 2010 08:41

god morgon på er

vaknade kl 5 idag, andra morgonen i rad lillan får för sig att vakna så tidigt. hon somnar om så fort hon fått lellen så ska väll inte klaga   


hade en fruktansväd kväll igår. Lillan vaknade efter en tupplur och det var dax för blöjbyte. de hade hamnat överallt och hon var så otroligt röd och svullen. hon grät och hade så ont. i drygt två timmar låg hon och höll mig och snuse i fast grepp och bara snyfta. varje gång hon kissade så grät hon högt. det gjorde så himla ont i hjärtat. förstår inte hur de kunde bli så, är så himla noga med att "lufta" rumpan varje dag. igår fick hon hur som helst ligga nekenfis hela kvällen och jag blev nerkissad x antal gånger, men vad gör väll de....!


blev en sen tur till solariet igår, väntade tills loppan sov hårt, även om anders va hemma så ville jag säkert veta att hon va ok. men alvedonen gjorde nog sitt för hon sov så sött så.

testade det nya paragon. riktigt skönt, blev ganska varmt men då finns det en brezze, destillerat vatten som sprayas över hela kroppen, en riktig höjdare. kanon men denna är att du kan koppla in din mp3 så slipper man ha sladdarna liggandes över huvud och kropp. högtalarna finns under så ljudet kom behagligt under huvudet.

imorgon kommer säljaren från vimmerby och ska kolla hur det ser ut nu. hoppas han blir nöjd hehehe. inte riktigt klart ju men nu är det bra nära.


hade hembesök från bvc igår ju. hon frågade om Milla börjat med ord som ex. lampa?! what?!?! är inte det ganska tidigt med sådanna ord när de bara är 8 månader?! kanske bara jag som är fel på det?!

hon trodde inte heller lillfisen skulle börja krypa. Milla har ju utveckalt en alldeles egen teknik. den funkar utmärkt för henne, hon tar sig fram och snabbt går det, hon sätter sig snabbt. så de trodde inte hon skulle pusha sig själv till att krypa eftersom detta funkar bra för henne. ganska charmigt att hon har sin alldeles egna stil, även om det ser ganska roligt ut.


om en stund kommer en massa kompisar till Milla, ska bli så himla mysigt. jätte kul att se när barnen leker, när vi fikar och slabbar i oss kaffe hehehe


  

 
 
Melinda - Mamma till Maja

Melinda - Mamma till Maja

1 juni 2010 11:49

Maja har också sin egna lilla stil när hon kryper fram! :P Den går ju mkt fortare än att krypa på knäna ^^, hon är så himla snabb!

http://melindawingren.blogg.se

 
Beatrice Bäckstrand

Beatrice Bäckstrand

2 juni 2010 21:36

Oj, min pojk är 10 månader och kan inte ens säga mamma och pappa ännu! Han lärde sig krypa strax innan han blev 10 månader... :/

http://beabs87.blogg.se

 
Jennyn

Jennyn

8 juni 2010 22:57

hej kul att höra. För min lilla fis ja han tar sig fram på sitt egna lilla sätt han med. Nu går han faktiskt hallelujlja haha. Men när han kryper. ja då går det undan. Han drar sig fram med ena benet på nå sätt. skojigt att se.
sen det med ord min son är 13 månader o han säger vovve.. sen inte så mycket mer.

http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta nilsson - 18 mars 2011 10:24

hej allihopa för ett tag sedan blev jag inbjuden att börja blogga på mama.nu bloggen är nu förflyttad dit. ni får ha överseende då jag har noll koll på hur det funkar. men lär mig väll med tiden. hoppas verkligen ni fortsätter följa bloggen där...

Av lotta nilsson - 15 mars 2011 12:58

usch vad ont i huvudet jag har. fryser som hundan och har ont i hela kroppen, på väg att bli sjuk? vill bara hem!   går dåligt med bilder men mitt jäkla mobila bredband är såååå dåligt, har inte funkat på 2 dagar, skit telia! får ringa dom imor...

Av lotta nilsson - 14 mars 2011 11:27

hoppas ni haft en lika fin helg som jag. var som sagt på agdas, om jag fynda?! ohhh yes!!! :) slänger in lite bilder ikväll. på väg dit blev min lilla ängel åksjuk och kräkte ner sig totalt. hon tittade skamset ner och sa - mamma... ooooj usch ...

Av lotta nilsson - 12 mars 2011 16:39


fyndade i ystad på kappahl      fullkomligt älskar denna topp/tunikan. hade velat ha den i min strl :) passade perfekt till de bruna me&i byxorna jag kammade hem på tradera. är sällan på kappahl men upptäckte att de va en kanonbra affär, ma...

Av lotta nilsson - 12 mars 2011 15:46

gårdagen spenderades i ystad, mkt trevligt var det och barnen skötte sig utmärkt, för det mesta i alla fall haha på kvällen blev de amerikans buffe och sedan bio. fighter, bra men hade nog hellre suttit i soffan och sett den. bio är överskattat. he...

Ovido - Quiz & Flashcards