luckymom

Alla inlägg under maj 2010

Av lotta nilsson - 31 maj 2010 08:15

  i lördags var det cykelgille som therese fixat. skitkul hade vi. vädret såg skumt ut men blev riktigt fint. vi cyklade i grupp för att sen stanna för olika tävlingar/frågesporter/fika.

jag rastade anders farmors gamal cykel som alltid funkat utmärkt. har alltid föredragit de riktigt gamla cyklarna men får nog inse att gamla pucken sett sina dagar.



på väg....



stövelkastning i bäckan


        


redo att fånga ägg!


  


got it!!!!!


  


snurrigt värre :P


  


vinnarlaget med sin fina trofé


en riktigt trevlig dag, tackar therese som fixat det så bra.

hemma bytte anders det sista fönstret, så ääääntligen är det färdigt, nu ska det bara fixas fall så fönsterbläcken kan komma på plats. bjuder på en tjusig bild på mannen min hahaha


  


  

Av lotta nilsson - 31 maj 2010 08:02

godmorgon på er allesammans

hade en jätte mysig eftermiddag/kväll igår med.

milla njöt i fulla drag när hon fick full uppmärksamhet. här är det mormorbus som gäller.  

jag och min syster brukar kivas om vem som är nr 1, det blir ganska tydligt på bilden nedan hahahaha


snart väntar hembesök från bvc. blev lite förvånad när hon ville boka in tiden. trodde inte man gjorde hembesök när barnen är så pass stora. hon såg väll oron i mina ögon och förklarade att de va ett obligatoriskt besök för alla, mest för att kolla över huset och hur man kan barnsäkra det på olika vis. ska faktiskt bli trevligt. har bytt bvc läkare ( ofrivilligt ) och det medför ju att den "nya" inte har varit hä'r hos oss.


senare ikväll ska jag "provköra" det nya solariet   


  

Av lotta nilsson - 31 maj 2010 07:49

 


Av lotta nilsson - 30 maj 2010 15:22

  


För 8 månader sen anlände du till jorden och förgyllde våra liv. jag är så stolt över att vara din mamma   

Av lotta nilsson - 30 maj 2010 10:28

   För första gången i mitt liv ska jag bli firad och hyllad som mamma. det känns helt overkligt och jag är överlycklig. ska även fira min fina mamma, som är den bästa i världen. vet inte vad jag gjort utan henne, hon finns ALLTID där. älskar dig mamma något helt oerhört.

skänker en tanke till er som inte kan fira denna dag med era mammor...   

Av lotta nilsson - 28 maj 2010 22:06

fredagsmys... nja en stund i alla fall hahaha. nu har anders snävat in sig i nån rymdfilm, usch. mamma kom förbi på en kopp, alltid mys när hon kommer. nu till saken. mamma kom direkt från studio tan och där hade försvunnit lite saker. det måste varit någon med mkt lite pengar annars vet jag inte varför de tog de saker de tog. hör och häpna, de tog följande, pumptvålen på wc, två lysrör som de tog loss från taklampan och..... doftpucken man har i toalettstolen!!!! örk!!! hur kan man få för sig att ta något som sitter i en toalett som är till allmänt förfogande?! 

för övrigt kom det nya solariet idag, wow! ser riktigt lyxigt ut, ser fram emot en solstund i det.



Av lotta nilsson - 28 maj 2010 20:04

2-åringen röker – två paket om dagen

Ardi Rizal, 2, fick en första cigarett av sin pappa när han
Ardi Rizal, 2, fick en första cigarett av sin pappa när han var 18 månader.
Foto: Ardiles Rante/Barcroft media
Fick sin första cigarett vid 18 månaders ålder – nu är han beroende

LONDON. Ardi Rizal, 2, fick en första cigarett av sin pappa när han var 18 månader gammal.

Nu röker pojken 40 cigaretter om dagen.

Lokala myndigheter har erbjudit familjen en ny bil om de ser till att pojken slutar röka, men föräldrarna tvekar eftersom Ardi blir rasande om han inte får cigaretter.

– Han är fullständigt beroende. Om han inte får cigaretter blir han arg och skriker och dunkar huvudet mot väggen. Han säger att han känner sig yr och mår dåligt, säger mamma Diana enligt Daily Mail.

Pappa Mohammed, 30, vill inte hålla med om att rökning skulle vara dåligt för sonen.

– Han ser rätt hälsosam ut tycker jag. Jag förstår inte problemet, säger han.


finns även en filmsnutt på aftonbladets webb-tv. har aldrig sett något liknande, helt sjukt!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards