luckymom

Alla inlägg under januari 2011

Av lotta nilsson - 7 januari 2011 12:03


  


everything I do, I do 4 u



Av lotta nilsson - 6 januari 2011 07:28

yes de e så bloggandet blir nu, ingen vidare lust. men så e de ju de går upp och ner. ibland e de skitkul, nu e de mindre kul ;)


millis och jag sitter och kollar hello kitty IGEN hahaha urtrött på den filmen nu. mellan varven snackar hon i telefon ( i fjärrkontrollen ) låter för mysigt. dom ord hon använder nu ä'r så tydliga. imorse när jag frågade om hon ville ha välling fick jag ett riktigt JA med tillhörande nickning till :) igår bad jag henne ställa sin tallrik och glas på bordet, hon traska snällt iväg och ställde de där :)



kolla pyjamasen. urmysigt med flanellbyor till så små. inhandlades på rean :)  

Av lotta nilsson - 5 januari 2011 09:58

såja nu va  julen utstädad :)

som vanligt kan jag inte låta bli att gå och pula, så här blev de.



chabby behöver inte va vitt, äen om jag tycker det är mkt finare ;)

  

Av lotta nilsson - 5 januari 2011 08:06

var fasiken tar min one piece vägen? världens längsta frakt!!! skulle haft den innan jul men fortfarande inte en skymt av den :(


  


tänk själv hur mysigt att hoppa ner i denna nu nr de e så kallt ute, mmmm mys

Av lotta nilsson - 3 januari 2011 22:29

haft en underbar kväll med fina jasmine. middag på pc och jag åt INTE pasta för en gångs skull hahaha

efter de blev de bia, svinalängorna. den var faktiskt riktigt bra, lite dumt slut bara.

imorgon ska jag och erika inventera på jobb, puhhh. mkt som ska räknas men med en så fin arbetskamrat kommer de gå som en dans :)

Av lotta nilsson - 3 januari 2011 10:07

Anhörig

Det är inte bara alkoholisten eller den drogberoende som drabbas. Man pratar om en familjesjukdom där de anhöriga omedvetet anpassar sig till beroendet och dess konsekvenser genom att utveckla beteenden som blir destruktiva för dem själva.

  


this is where I´m going.

om exakt en vecka ska jag på anhörigbehandlingsprogrammet på nämndemansgården. det ä med anders samtycke jag bloggar om detta.

det är andra gången jag ska dit. förra gången var jag där tillsammans med min syster för pappas dåvarande alkoholmissbruk. pappa har varit nykter från den dagen han klev ut från nämndemansgården, det är 9 år sedan nu. fan vad stolt jag är över honom.

nu är det alltså dax igen. många missförstår och tror man gör detta för missbrukarens "skull" så är inte fallet. detta program rehabiliterar MIG och det medberoende jag utveckalt. så även om jag numera är själv så måste jag göra detta för att ändra mitt beteende.

MEN hur ska jag kunna vara ifrån Millis fem dagar?!?!  låter kanske löjligt men i min värld känns det omöjligt!

jag intalar mig om och om igen att även hon behöver detta. inte kan hon ha en mamma som har tex ett sjukt kontrollbehov, vilket jag utvecklat.




Av lotta nilsson - 2 januari 2011 22:57



  

Ovido - Quiz & Flashcards