luckymom

Alla inlägg under juni 2010

Av lotta nilsson - 21 juni 2010 07:10


 


stranden förra veckan


    


är jätte glad att hin gillar stranden.hon skötte sig exemplariskt. lekten en stund, somnade sen själv i vagnen, stolt mamma javisst   


fint väder idag men får hålla oss hemma eftersom milla inte är riktigt bra i ögonen än, ska få droppar idag.


mormor och morfar har varit med motorcykeln på gotland och kom hem med en påse till milla. bla fanns detta i den


   


detta är tänkt till sommarkvällarna när vi är iväg och campar. kan givetvis ha det annars också men dom tyckte hon skulle ha en campingdräckt hahaha

fanns andra fina kläder också, i vanlig ordning när mormor är inblandad   


  



Av lotta nilsson - 20 juni 2010 09:02

goder morgon på er.

frukost och kaffe avklarat, milla sover igen och vi myser i soffan. sen ska vi ut och klippa till häcken ut mot vägen. blev inspirerad att ta tag i träfgården igår efter att ha sett hur fint min kära granne, maria gjort i deras.


Milla håller nog att på få fler bissingar för jösses vad gnällig hon är. igår somnade hon som vanligt vid 19 men vaknade igen 21.30, jätte pigg. vi hade hyrt film, köpt massa godis och bäddat ner oss i soffan där nere. sällan vi är där men anders älskar det eftersom tv:n är så stor och ljudet som i en bio   

kl 24 fick vi henne i säng igen, efter MKT gnäll, vaknade sen flera gånger under natten. dreglar hur mkt som helst, så de är väll en tidsfråga innan de tittar upp en liten bissing.   


kommer nog byta blogg igen. fick ju en present från mama.nu och blev även inbjuden att blogga under deras mama.bloggar

vi får se hur de blir med de, inte så sugen på att blogga över huvud taget just nu. dagarna går så himla fort nu när man är ute så mkt.


  


Av lotta nilsson - 18 juni 2010 10:45

idag har solen gått och gömt sig. men erkänner att det är ganska mysigt att sitta inne och mysa när det är ruskväder ute. mindre kul var det på simskolan. barnen hade 28 grader så dom trivdes jätte bra men stackars vi som satt och tittade på höll på att huttra oss ur kropparna. milla mös nerpackad i sin vagn,åhhh vad jag hade velat hoppa ner där i vagnen till henne.


ska försöka få iväg mig och milla senare för att storhandla, blä vad tråkigt men nödvändigt... ikväll ska anders lära sig hur det går till på studio tan så han kan ta det någon gång för att avlasta mig hehehe ska även sätta upp lite skyltar.  efter de blir de mys på hög nivå..... om jag inte slocknar på soffan vill säga.


  


min fina


  

Av lotta nilsson - 16 juni 2010 20:46

idag intog jag och milla stranden för första gången detta året. eller jag första gången någonsin för milla.



underbart!!!!!!


    


min duktiga lillfis somna i vagnen


    


sebbe bus på simskolan i morse


har haft en helt underbar dag. lunchade med töserna på börjes, mums. sen blev de playan, äntligen. avslutningsvis blev de promenix och käk i hamnen med sandra och ebba.


Milla har fått plats hos dagmamman jag ville, är så j***a glad. hade hon inte fått plats där hade jag stannat hemma. så det är kanon detta, så jag kan börja jobba igen. tänk att det då är 1 år och 2 månader sen jag jobbade sist, läskigt hahaha


  

Av lotta nilsson - 16 juni 2010 07:32

snabb uppdatering i bilder, ska snart iväg med sebbe till simskolan.


    


min sjukt snygga bikini. köpte den igår ord. pris 700 och nu 50%, tjohooo happy. köpten även en helsvart.


  


milla sussar sött i sin nya vagn



kan inte lägga upp bilder på alla kläder milla får men denna tycker jag är urfin. blir kanon nu på sommarkvällarna


   


bloggpresent från mama.nu


      nepp hej och iväg med mig!


  

Av lotta nilsson - 15 juni 2010 08:13

igår var jag och syrran iväg och fixade en emmaljunga scooter, den ursöta i soft pink, tjohoooo


  


milla har tagit ett steg tillbaka (?) hon vill nu bara äta välling, mat och gröt passar inte damen alls. har aldrig haft metproblem med henne, har ätit allt utan problem. men nu är den endast välling som gäller, varför!? någon som har något tips hur jag får henne att vilja äta igen?


klippte henne igår och ja jag har nog lyckats få henne att likna en pojke hahaha. de första anders sa när han kom hem va - kankse ska du överlåta klippningen till någon som kan?!

ja de ska jag nog göra nästa gång!


nus ka vi snart iväg för att mäta och väga och givetvis inviga vagnen genom en promenix i stan.


  

Av lotta nilsson - 13 juni 2010 19:49

när jag kom efter att ha varit på studio tan blev jag attackerad av vattenballonger. bovarna bakom var givetvis anders och sebbe bus. funderar hur jag ska kunna hämnas... förslag?


anders körde sen för att styrketräna och när det endast är styrka får sebbe följa med. så jag kockade ihop en felix kycklig röd curry. denna ska tydligen räcka till 4 pers!!!! overkligt för jag har utan problem tryckt i mig alltihop!! undrar hur de mäter ut hur mkt en portion är?!


imorgon bitti ska sebbe börja på simskola. så tidigt (underbart?!) far vi iväg till s:t olof så lillkillen kan få lära sig simma. tur det är så varmt som det är i deras bassäng, med tanke på vilket skitväder vi har.



mina fina  flickor myser


usch ja glömde nästan.... lillfisen har ögoninflammation så det skriker om det, stackars stackars liten. imorgon ska luggen klippas. kanske är den som irriterat ögat när den inte är uppsatt och hänger där och irriterar. min älskade loppa, det är så hemskt att se henne ha ont, eller ja det kliar väll mest?! men ändå....


    

Av lotta nilsson - 13 juni 2010 08:54


vilodagen har anlänt   


     

Ovido - Quiz & Flashcards