luckymom

Alla inlägg under juni 2010

Av lotta nilsson - 12 juni 2010 22:30

nu börjar vår röda tråd som är just röd ta form. studio tan blir fräschare för varje dag som går. man är tyvärr väldigt begränsad när det kommer till inredning eftersom det finns så många klåfingriga besökare. vi gör vårt bästa för att få det fint med väggfasta material hahaha






tavlor med rött inslag är uppsatta i alla rum



röda vallmo, urfina tycker jag. funderar på att sätta upp sådanna här hemma också... på de vita väggarna blir dörrkarmarna och golvlisterna grå och tvärtom på de gråa väggarna.  därav halva mamma i bild, hennes uppgift de här med karmar och lister.

tavlor i rött uppsatta även här, även om de inte syns i bild.

bit för bit..... ett steg närmre de färdiga resultatet för varje gång.  

har ni förslag, ideér, klagomål, önskemål så bara hör av er. man försöker se allt själv men det är omöjligt. de vi inte vet kan vi inte åtgärda tex.


  

Av lotta nilsson - 12 juni 2010 15:48

va inne på studio tan och fixade lite, passade på att sola. använde denna kräm för första gången, ohhhhh my good skitbra!


  


känner mig riktigt brun nu   


fixade ljudet som av någon anledning varit väldigt dämpat. men nu jäklar är det ös i högtalarna igen. i det nya solariet testade vi att koppla in mp3:n, med ljudet fixat var det kanon, kände basen när man låg där till sina egna favorittoner. bra när man vill sola tex en onsdagskväll och rock e nock står på radions spellista   


  

Av lotta nilsson - 12 juni 2010 10:30

ligger och myser med milla och systra min. mannen är och handlar frukostbullar och sebbe bus vill ha en låååång sovmorgon.


undrar vad man ska göra idag, skulle egentligen gjort sistan med fönsterna men vädergudarna verkar inte hålla med. kanske packa in ungarna i bilen och köra till andys lekland?!



mysfis kollar tv, bild från i torsdags


milla är inte sig själv, tänder på g? tror de för hon brukar inte gnälla och kräva så mkt men nu är det en väldigt bestämd, tuggandes, dreglandes lite tös vi har här hemma.


     

Av lotta nilsson - 11 juni 2010 11:38

så här ser bordet ut på fiket nu för tiden


  


trött efter studetntfirande igår.... blir kanke med skrivet ikväll


  


Av lotta nilsson - 10 juni 2010 09:26

yes nu är det konstaterat jag fastnar inte på bild haha. idag kom artikeln om studio tan i österlenmagasinet och man kan väll lugnt säga att bilden va mindre smickrande, men vad gör väll de?! haha

det som retade mig lite va missarna i texten, sånt man får räkna med kanske?


idag blir det studentfirande hos våra gamla grannar, ska bli kul att se dom. blir inte ofta nu när vi flyttat. ska inhandla klänning till både mig och milla lite senare.



sanna och jag på vår student. gud vad fint hår jag hade då, saknar verkligen de långa blonda....   men när jag hade de ville jag ha kort och mörkt, med andra ord är jag aldrig nöjd haha



satt på verandan med min älskade syster ut på småtimmarna inatt. vill skicka en massa styrkekramar och pussar till henne. du är världens bästa syster och vän, vet inte vad jag gjort utan dig!

   jag älskar dig        


  

Av lotta nilsson - 9 juni 2010 07:21

hur mkt får man egentligen skylla på mensen...?! kan mensen ta på sig skulden för det faktum att jag (själv) tryckte i mig en halv kladdkaka, nä tror inte de, det är nog enbart dålig karaktär   


igår fick mannen sina skattepengar, med andra ord pengar till mig hehehe

nä la undan till husvagnssemestern som tenderar att bli så mkt dyrare än man tror. förra året i öland gick det 10.000 och detta året åker vi ju faktiskt under högsäsong och hoppas på mer aktiviteter men därav också kanske dyrare.

ska även köpa ny häck, golv till tvättstuga, betala av de sista på bilen  mm


ni som har föräldrapenning se upp! en kompis berättade att de drog för lite skatt vilket leder till efterskatt nästa år, inget kul. jag ringde och ändrade detta i början, med råge så jag kna få tillbaka nästa år hehe


lillan har parkerat sitt mitt framför tv:n med snuse och bapp. med stora ögon tittar hon på vakna med the voice, de är bra hon lär sig hahaha


  


en vecka i västervik med besök på astrid lindgrens värld, guuuud vad mysigt det ska bli. älskar att bo i husvagn.


  

Av lotta nilsson - 8 juni 2010 07:29

vi var helt överens att lära Milla sova i egen säng från det att hon föddes. Läst mkt om spädbarnsdöd som inträffat i just föräldrarnas säng och inte minst för att lära henne bli självständig.

detta har gått jätte bra och vi har varit oförskämt bortskämda. Hon började sova hela nätter i sin egen säng när hon va endast 2 veckor gammal och så har det fortsatt, med undantag givetvis. dagarna hon tillbringat natten i vår säng är räknade på en hand.

detta har varit jätte bra och enkelt. välling, snuse och napp sen somnar hon själv i sin säng till sin favoritvisa på speldosan. urduktig tjej!!!

MEN nu vill hon inte somna någon annans stans än i just sin egen säng. hon älskar sin säng och kan ligga där och mysa med sin snuse i evigheter. så fort hon blir trött vill hon dit, inget mys i soffan här inte.

tråkigt givetvis, är ju såååå mysigt när ens bebis somnar i ens famn. hur som helst så började jag igår med en tupplur om dagen på en oväntad plats i huset. igår tog det nästan 3 timmar innan hon gav upp för tröttheten och hasa upp på mitt bröst för att sluta ögonen, åhhhhh vad jag njöt!


5 minuter regeln är något annat vi tillämpat i vår familj. frukansvärt i början. jag kunde sitta och gråta i soffan när jag hörde henne gnälla. MEN gud vilken effekt, är så himla nöjd med denna metod. sen får man utveckla sin egen metod för en och samma passar givetvis inte alla familjer. detta gjorde att lillan somnar själv utan nåot som helst problem. vi har som sagt haft turen att ha en väldigt nöjd bebis så gnällandet var det inte mkt av. kna tänka att det är fruktansvärt o man har en bebis som skriker mkt.


vad tycker ni om dessa metoder? många har olika och mkt starka uppfattningar om dom.


det låter hårt i många lägen men jag tror på det och jag kan försäkra om att Milla får  otroligt mkt kärlek, ömhet, pussar och allt det innebär på vaken tid, men sömnen är viktig och då är det just det som prioriteras hos oss.


  




Av lotta nilsson - 7 juni 2010 12:15

jag tror lillan påverkas av det dystra vädret för hon bara sover och sover. sebbe bus ligger nerbäddad i kojan vi byggt och kollar film och här sitter jag, all by my self.

med de sagt kommer de fler bilder


  


sommarkänsla, jo visst    skorna är ganska stora men ack så söta


   


anders grilla, jag duka... vad får man då? två busfrö...hehe



gullunge



  


vinkar när hon är på humör för de hahaha


  

Ovido - Quiz & Flashcards