luckymom

Alla inlägg under juni 2010

Av lotta nilsson - 7 juni 2010 08:39

vaknar och ser ingen sol tränga genom gardinerna, suck   

mös med mannen en stund innan han for iväg till jobb sen smög jag upp och åt rabarberpajrester från igår till frukost. barnen sover fortfarande och jag njuter av tystnaden en stund, även om jag faktiskt vill att dom ska vakna   


  


bilden är från förra veckan när loppan vilar middag


idag blir det väll inomhusaktiviteter eftersom regnet smattrar retsamt mot fönsterna. lite gardiner som ska fixas till men funderar på att lämna dom till mamma, inte min grej de där med att lägga upp och sy....

ska man kanske ge sig på att baka?!?!

hur som helst så ska jag mysa så mkt de bara går med barnen, vilket dom antagligen inte kommer va ett dugg intresserade av hahaha


nu läääängtar jag så efter skattepengarna, lite av julkalendersöppning. kollar kontot varje dag, undrar vad där kan gömma sig...?!? hahaha nä men de pengarna hade suttit fint nu   



  


Av lotta nilsson - 6 juni 2010 17:40

dagen har vi tillbringat på tosselilla, herre gud vad där var mkt folk, helt otroligt. kul var det i alla fall men nu är vi helt slut och vilar en stund på soffan innan vi går ut igen för att grilla till kvällsmaten.



Jag och min älskade gubbe


    


barnen eller mannen som hade roligast...?!?!


  


härliga bad


    


igår var vi hos mina föräldrar på förmiddagen. här avnjuter milla mellis i trädgården.


    

Av lotta nilsson - 5 juni 2010 08:35

igår kom sommaren på riktigt, helt underbart. vi var några tjejer och barn som tillbringade dagen här på vår veranda. milla premiärbadade utomhus och hon älskade det.


  


näst sista badet för dagen, många ombyten blev det hahaha


  


lelle och vila i tältet


  


på kvällen körde vi och plockade liljekonvalj


  


kommer ta lite sommarlov i bloggen nu, blir väll lite då och då men nu är man ute hela dagarna och tid framför datorn finns inte   

önskar alla en helt underbar sommar!!!!!!!


  

Av lotta nilsson - 4 juni 2010 07:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lotta nilsson - 4 juni 2010 07:23


Jadå vi var och såg sex and the city 2 igår, urbra!!!! tyckte verkligen den var kanon! och än en gång ställer man sig frågan hur carrie lyckas bära upp varenda litet tygstyckte hon sätter på kroppen?!

  

Av lotta nilsson - 2 juni 2010 10:55

Jag och Milla tog oss en rejäl sovmorgon ända till kl 10. Hon vaknade vid 22 igår och rädslan av att hon kanske hade ont fick mig att ta upp henne. men ack vad lurad jag blev hahaha lurifaxen ville bara upp.

nu har jag precis lagt henne igen för en liten tupplur, hon sover fortfarande ganska mkt om dagarna. nu märker man så himla tydligt om hon vill nanna, hon hasar fram och tar napp och snuse sen hör man ett halvgnälligt maaaaamma.... underbara unge.

bjuder på en liten resa i bilder, vart tog tiden vägen?!



nyfödd liten krabat


    


1 månad


   


3 månader


   


knappt 5 månader


  


knappt 7 månader


  


Nu min stora 8 månaders loppa


älskar denna perioden man får så mkt tillbaka och det händer nya saker i utvecklingen hela tiden. men kan verkligen sakna den pyttelilla tiden.


  



Av lotta nilsson - 1 juni 2010 19:53

ja mannen min är döv. han är ju alltid krasslig på något vis, är det inte det ena är det de andra. just nu är det öronen  som krånglar. som tur är har han fått frikort på sjukan, säger ju en del om hur ofta han hamnar där hahaha

nu hör han knappt något i alla fall, tv:n är på typ högsta volym och han galer varje gång han ska säga nått.... dryge hahaha


imorgon ska de tre generationerna nilssonflickorna dra till mamlö och ikea. ska handla till studio tan men kommer nog hitta lite sånt jag inte visste jag behövde, eller vad tror ni (?!)   


haft massa kompisar till milla här idag, ja till mig med hahaha. kul nu när dom leker med varandra. roligt och se hur de utvecklas månad för månad.


snart kommer madde förbi, trevligt att prata med någon i normal samtalston   


  

Av lotta nilsson - 1 juni 2010 08:41

god morgon på er

vaknade kl 5 idag, andra morgonen i rad lillan får för sig att vakna så tidigt. hon somnar om så fort hon fått lellen så ska väll inte klaga   


hade en fruktansväd kväll igår. Lillan vaknade efter en tupplur och det var dax för blöjbyte. de hade hamnat överallt och hon var så otroligt röd och svullen. hon grät och hade så ont. i drygt två timmar låg hon och höll mig och snuse i fast grepp och bara snyfta. varje gång hon kissade så grät hon högt. det gjorde så himla ont i hjärtat. förstår inte hur de kunde bli så, är så himla noga med att "lufta" rumpan varje dag. igår fick hon hur som helst ligga nekenfis hela kvällen och jag blev nerkissad x antal gånger, men vad gör väll de....!


blev en sen tur till solariet igår, väntade tills loppan sov hårt, även om anders va hemma så ville jag säkert veta att hon va ok. men alvedonen gjorde nog sitt för hon sov så sött så.

testade det nya paragon. riktigt skönt, blev ganska varmt men då finns det en brezze, destillerat vatten som sprayas över hela kroppen, en riktig höjdare. kanon men denna är att du kan koppla in din mp3 så slipper man ha sladdarna liggandes över huvud och kropp. högtalarna finns under så ljudet kom behagligt under huvudet.

imorgon kommer säljaren från vimmerby och ska kolla hur det ser ut nu. hoppas han blir nöjd hehehe. inte riktigt klart ju men nu är det bra nära.


hade hembesök från bvc igår ju. hon frågade om Milla börjat med ord som ex. lampa?! what?!?! är inte det ganska tidigt med sådanna ord när de bara är 8 månader?! kanske bara jag som är fel på det?!

hon trodde inte heller lillfisen skulle börja krypa. Milla har ju utveckalt en alldeles egen teknik. den funkar utmärkt för henne, hon tar sig fram och snabbt går det, hon sätter sig snabbt. så de trodde inte hon skulle pusha sig själv till att krypa eftersom detta funkar bra för henne. ganska charmigt att hon har sin alldeles egna stil, även om det ser ganska roligt ut.


om en stund kommer en massa kompisar till Milla, ska bli så himla mysigt. jätte kul att se när barnen leker, när vi fikar och slabbar i oss kaffe hehehe


  

Ovido - Quiz & Flashcards