luckymom

Alla inlägg under november 2010

Av lotta nilsson - 4 november 2010 20:52

gudars vilken dag det varit på jobbet. kom förvånande mkt folk och det har varit fullt ös heeeela dagen. hann inte ens med lunch. men kul är det, jobbedagen bara flyger förbi.


efter jobb hämtade jag milla och sen sebbe. som jag saknat lillkillen. dom busade och mös om vart annat, underbart att se. tråkigt att mila lägger sig så tidigt, hon kämpade dock länge. men vid 19 kom hon med ögonen på sne och sa mamma....ila (vila) så då blev de lelle och nattning.

har myst med sebbe men nu ville han njuta av ensamheten utan syskon :) hahah han är för go.


klicka hem en urfin klänning från nelly innan. tydligen var det den sista för när jag skulle kopiera bilden så fanns den inte längre. men ni får se den när den anländer.


imorgon blir de babysim och sedan ladies night i malmö :)


  

Av lotta nilsson - 4 november 2010 06:55

APT  möte sen jobb.... just another day :)


föresten tar tacksamt emot förslag på fars dag presenter som är inom en väldigt snäll budget ;)

Av lotta nilsson - 3 november 2010 19:08

upp tidigt och gjorde frulle till mig och milla. bad, tandborstning, påklädning och sen iväg till dagmamman.

milla blev så glad när vi kom dit, som hon saknat både dagmamman och barnen.

jag for vidare till jobb. inte mkt folk men mkt annat att göra, fullt ös hela dagen.

hämta hem lillan, laga mat, åt, borsta tänderna, bytte om till pyjamas och la lillan.

lagade mat till morgondagens lunchlåda, slut på restaurangmat nu :P

och nu sitter jag här nyduschad med i kopp kaffe och tända ljus.

en vanlig dag som ensamstående och jag trivs bra med det och framför allt klarar jag det utmärtk :) klapp på axel till mig själv!

ska inte säga att jag är ensamstående i den bemärkelsen. anders kommer snart hem och kommer då anamma sin papparoll även om vi inte är tillsammans.


Av lotta nilsson - 2 november 2010 20:45

imrose ringde de från jobb och undrade var jag var? what?! hade blivit fel i schema och ingen var insatt, som de kan gå :P

tog en mysig fika med anna när millis och jag uträttat alla tråkärende.

fyndade lite på lindex rea. en topp och en klänning. tyvärr var klänningen för stor, upptäckte de när jag kom hem och provade den. varför tar man sig inte tid att prova i affären. nu ligger den i alla fall i maskinen på 90 grader :)


sen kom ett smärre bakslag, suck. ibland blir allt så jobbigt så man bara vill skrika. tur nog kommer de sällan men när de väl kommer är de jobbigt.

träffade mamma och grät en skvätt sen gick vi till lindex igen och trösthandlade lite. denna gången blev de ett par baggyjeans, som jag längtat efter att hitta ett par sånna. en klänning/tunika och en topp. denna gången provade jag direkt :) ville hitta en tjusig klänning till fredag men icke sa nicke.

på fredag blir det ladies night i malmö, tummen upp på den. får väll låna en klänning av syrran istället.


bittert inlägg detta blev men ibland får det komma sånna också.




Av lotta nilsson - 2 november 2010 08:53

sitter jälv uppe. milla var uppe om en liten sväng och åt frulle sen ville hon vila lite igen.

igår sålde jasse ut sinvisnigskollektion av wild mango kläder. själv sålde jag solkort och solkrämer, fick en hel del sålt :)


      

blev 2 tröjor till sebbe och 1 till milla. har beställt samma tröja fast i svart till millis sen innan.


  


vad tycker ni om millas outfit? min lilla tuffing :)



Av lotta nilsson - 1 november 2010 07:11

Riktigt utvilad, tjohooo vad skönt. vaknade kl 6 och var hur pigg som helst. millis sover fortfarande, lillpluttan


  

Ovido - Quiz & Flashcards