luckymom

Alla inlägg under april 2010

Av lotta nilsson - 18 april 2010 15:19

ja min kära vänner, igår var det möhippa som gällde. massa skoj och utgång på kvällen   


  


jag och sandra innan utgång


  


jag och den underbara blivande frun


  


några av tjejerna, tusen tack för en rolig dag/kväll   


nu är anders och hämtar sebbe bus från barnkalas och fixar samtidigt FET mat till mig. nödvändigheterna när jag är bakis är följande: coca, treo, fet mat, pyjamas..... i ryggläge på soffan.

lillfisen är i en underbar period nu, så himla nöjd med allt i sin tillvaro. sitter och leker, pillar, pratar på sitt täcke. underbara unge! rätt skönt när man för ovanlighetens skull är bakis.




stostorebror busar med Millis



nyvaken efter middagsluren


 


vilar lite mellan leken

  


dom bästa     


kommer nog lösenordsskydda vissa inlägg framöver, i alla fall de med bilder. många som läser nu, jätte kul men man vill ändå va lite försiktig. men hojta bara till så får du/ni lösenordet


kram på er

Av lotta nilsson - 15 april 2010 16:51

ja nu sticker solen sådär skönt i kinderna som den gör när det blir vår, underbart!

har promenerat och fikat med fina vänner idag. ikväll bär det av till tomelilla där vi ska instrueras om den kommande hårvisningen. är i STORT behov av hårvård nu hahaha mörkhårig med blond utväxt, just lovely   

letar efter en ny sittvagn till Milla, inget jätte poppis ämne här hemma hehehe. Milla är 6 månader och jag har avverkat två vagnar, attans vad man tröttnar snabbt. MEN det är faktiskt så att denna vagnen vi har nu är sönder. anders drog upp ett gammalt exempel från min tidiga tonår, då slog jag sönder mobiler med vilje för att pappa skulle köpa en ny till mig. misstänker han detta ang vagnen?! hahaha det får vi inte hoppas, det var ju trots allt en hel del år sen, trotsig som man var   


kram på er

Av lotta nilsson - 15 april 2010 07:40

  


Tog ju inga bilder från babysim igår men lillfisen hamnade i lokaltidningen så här har vi den bilden   


hela artikeln hittar du här    http://www.ystadsallehanda.se/article/20100415/SIMRISHAMN/704159959/1067/SIMRISHAMN/&/Lycka-ar-en-varm-bassang 


kram på er



Av lotta nilsson - 14 april 2010 21:29

 


mormor och Milla.... älskar er så otroligt mycket!   


varit på babysim idag: Milla äääälskade det och vi längtar redan till nästa onsdag. då följer kameran också med så vi får lite fina bilder.


kram på er

Av lotta nilsson - 13 april 2010 18:10

mina herrar blev bättre mot lunchtid och då utrymmde jag huset. bädda ner sebbe bland madrasser, filtar och täcken. de gjorde susen för nu mår han bra igen   

alla husets täcken, madrasser, kuddar filtar osv åkte ut på luftning, alla sängkläder tvättades och alla fönster öppnades så nu hoppas jag alla magsjukebaciller gett sig av.


  


ingen fick gå in på flera timmar, så det blev mat ute


  


invigde gungan som pappa satte upp


  


sen fick även denna lilla loppa sova ute


  


sebbe bus ville inte va med på bild idag så här har vi en där han tar en tupplur på pappas jobb


nu sover barnen och jag och anders ska hoppa in i bastun   


kram på er

Av lotta nilsson - 13 april 2010 07:38

vårt hus har förvandlats till sjukstuga. sebbe och anders ligger och kräker. jag och milla har låst in oss i sovrummet med öppna fönster och hoppas verkligen vi ska slippa bli dåliga. jag kan bli hur dålig som helst bara lillfisen klarar sig!

hoppas, hoppas.....


kram på er

Av lotta nilsson - 12 april 2010 07:36

  


mina morgonfisar   



lilla koalan   


idag ska vi först till madde och hälsa på sen ska vi umgås med jasse och caspian. ett tag sen barnen sågs nu, så det ska bli kul för dom.


hårvisningen närmar sig och med den en ny fräsh frilla. just nu ser jag ut som ett råttbo i håret känns det som, blir så när jag inte varit hos johanna på ett bra tag. ser fram emot att få bli ljus igen, har trivts jätte bra i mörkt men ska bli skönt och bli ljus igen till sommaren. och i botten är jag ju en blondie, mamma och pappa blev förfärade när jag 25 år gammal lämnade mitt blonda hår bakom mig hahaha


  


kram på er

Av lotta nilsson - 11 april 2010 10:42

längtar tillbaka till imorse då anders hämta in milla och vi låg alla 3 och mös, pratade om allt och ingenting. ibland behövs det inte mer än så   


slutar vid 17.30 sen blir det mys hela familjen för då har sebbe bus också kommit hem.


kram på er



Ovido - Quiz & Flashcards