luckymom

Alla inlägg under april 2010

Av lotta nilsson - 10 april 2010 22:21

spelade innebandy innan idag, urkul! underbara tjejer i laget så akn inte bli annat än kul.


nu har vi prcis kommit hem från kusin hampus 1 års kalas. Milla har varit jääätte duktig, inte ett ord på hela kvällen, fast hon va riktigt riktigt trött. hon lånade hampus gåstol och rätt som det var så såg vi henne susa förbi, så nu har hon kommit underfund med den oxå   


  


  


imorgon har jag hoppat in för jobb, så snart blir de nanna kudde för min del.


kram på er

Av lotta nilsson - 8 april 2010 08:50

  


såg bilder på en tjejs dotter som är i samma ålder som Milla, där satt lilltjejen helt själv. jag blev jätte imponerad och kom på att jag kanske skulle se hur pass Milla klarade av det. och av bilden att döma gick det ju rätt bra   


kram på er

Av lotta nilsson - 8 april 2010 08:31

någon som vet var man kan hitta röda tunikor??? letar förtvivlat då det skulle fungera som arbetskläder på mitt jobb.... hjälp...  

Av lotta nilsson - 7 april 2010 07:19

god morgon

idag när jag kolla till milla så låg hon och sov på mage   

funkar urbra nu när hon sover på rummet igen. hon verkar trivas med att få sova i lugn och ro. förstår henne, anders snarkningar är inte den vackraste vaggvisa direkt.


idag börjar äntligen babysim, har sett fram emot det hur länge som helst. dock bara teori idag, men kul det också. hoppas det är en rolig grupp.


dom som följt bloggen ett tag vet att jag har en liten "dröm" massa smusslande kring det från min sida, tyvärr, tro mig vill kunna berätta. men snart kanske jag kan det, nu är det nämlgen upp till mig om det blir verklighet eller inte. men kanske är det bara en "dröm" när man går och sucktar efter något som känns väldigt långt borta. när det väl är i räckhåll kanske det inte känns lika lockande? om jag bara visste.....


kram på er

Av lotta nilsson - 6 april 2010 22:45

tog fel på dagarna, vilket innebär att mamma och pappa kommer först imorgon   

men det blev en mysdag med madde och barnen i stan. årets första kulglass intogs, mumsigt värre. tog en tur på lindex och hittade denna


  


denna har hon redan i blått med matchande jeansleggins. till denna får det bli vita.

  

dessa fanns också på lindex, otrurligt nog klickade jag hem dem via nätet ett par timmar tidigare. jätte söta och billiga vårskor 99:-


  


små ting kan göra redan fina saker finare. denna lilla "skylt" fick sitta hos kaninen milla fått sedan innan och jag tycker det är jätte fint. "i det enkla bor det vackra"


klockan är sent och inspelat house går varmt på tv:n, med andra ord, lite mys sen nanna kudde.


kram på er

Av lotta nilsson - 6 april 2010 08:17

tisdag och det är nu veckan börjar på riktigt.


  


något jag har svårt för är att vara nöjd och förbli det, speciellt när det gäller inredning. vet inte hur många gånger jag ändrat om innne hos milla, men nu känner jag mig relativy nöjd med just denna delen av hennes rum.


lite roliga länkar.min favorit: www.houseofhedda.com roliga udda kläder: www.borisbus.se lite av varje: www.coozie.se  lundmyrs underbara sortiment:www.älsklingar.se rolig men DYR sida: www.lajbansson.se


  


lilltjejen har blivit stor och hennes säng har sänkts. ser mindre mysigt ut men milla är nelnöjd. hon har även fått flytta in i sitt eget rum igen. för er som börjat följa bloggen nu sen jag bytt till denna bloggportal så kan jag berätta att milla tappa luften och att jag av ren magkänlsa kollade till henne. någon inbyggd modersinstinkt kanske?! men hur som helst så vågade vi inte ha henne på sitt eget rum och har därför bott inne hos oss nu ett bra tag.


idag kommer mina älskade föräldrar hem från 2 veckors vistele i indien. otroligt att man kan sakna dem så fast man bor i eget hus med sin familj. men mamma och pappas hus är nog ändå alltid "hem"

givmild som min mamma är så kan jag med stor säkerhet säga att det kommer att bli presentkväll ikväll   


lite kaffe nu innan lillan vaknar och vill ha gröt.


kram på er

Av lotta nilsson - 5 april 2010 20:19

så här vacker va min man efter boxningsträningen   


  


charmigt värre....


Kram på er

Av lotta nilsson - 5 april 2010 16:55

 


 





     


kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards