luckymom

Alla inlägg under april 2010

Av lotta nilsson - 5 april 2010 09:24

god morgon på er.

sitter med älskling i soffan och lillfisen sover, försöker planera en semester i sommar. vi väljer mellan två olika.

en hederlig husvagnssemester i västervik med besök på bla astrid lindgrens värld eller en charter till kroatien.

jag är uppvuxen med husvagnssemester på sommaren och utlandsresa på vintern.  känslan att bo i husvagn är obeskrivligt mysig och den kan ingen charterresa locka fram. den sortens resor innebär dock en annan form av avslappning. tror det blir svensk sommar så får vi vänta med utlandssemester till kallare tider....


  


lillfisen imorse, bilden tagen med den nya mob


  


Mys med mamma och pappas hund Dessie


kram på er

Av lotta nilsson - 3 april 2010 23:16

Hemma efter en jätte trevlig fest hos sandra och cc. är gansak trött, det känns i kropp och själ att det varit på påsk på österlen och att man jobbat mitt i det hahaha


  

   


Trött Millis ikväll <3


kram på er och sov gott

Av lotta nilsson - 3 april 2010 07:13

och lika bra är väll det  

väntar på att erika ska komma och hämta upp mig sen jobbar vi heeeldag tillsammans. ikväll blir det födelsedag/påsk fest hos sandra och cc, trevligt trevligt.


en liten stund mys med min älskade man innan avfärd. en jätte puss till honom för att han är han   


kram på er

Av lotta nilsson - 2 april 2010 08:46

precis gått upp, nice. anders tog lillan 6,30 imorse när hon ville ha frukostvällingen.

fick ääääntligen en ny mob igår, han är bra ibland min man   


sitter med morgonkaffet och njuter av tystanden som rår i huset. ska börja jobba kl 11. blir jobb hela helgen, väldigt ovant då jag är van att vara hemma med lillfisen. men nu får anders och milla lite ensamtid utan mamma hack i hälarna.


till något helt annat. jag och anders har vår gemensamma dotter och anders han en son sen tidigare förhållande. någon annan som är i samma/liknande situation? jag är uppvuxen med väldigt rättvis "uppdelning" av allt. köper man något till den ena måste man göra det till den andra oxå. givetvis med undantag, kläder är tex ett sådant. det behöver de ofta vid olika tider då de växer så olika. jag håller hårt på detta "system" även då sebbe inte är min biologiska son, rätt? fel?

dock lägger jag bara ut bilder på de jag köpt till Milla här, och detta är i princip hennes i blogg... okänsligt?! kanske, jag vet inte MEN faktum är att jag bloggar om mitt liv som mamma. jag anser själv att jag åtar mig en "mammaroll" åt sebbe när han är hos oss men den som kommer att säga mamma och mena mig, det är Milla. jag är inte längre "bara" lotta. man kan kanske säga att jag "tränat" på mammarollen men nu lever jag den in real life och det är omvälvande och innefattar så otroligt mkt mer känslor än jag någonsin kunnat ana och det känns skönt att få avspegla det i denna blogg. detta innebär dock inte att jag inte agerar "mamma" åt sebbe, det gör jag men ändå på ett annat vis. han har en mamma, en fantastisk sådan. rörligt detta blir men är väldigt svårt att förklara. tror endast de som befinner sig i samma/liknande sitution förstår fullt ut.

långt detta blev hahaha nu kommer det man inte får säga... tabu... jag älskar båda ungarna otroligt mkt, mer än jag någonsin kommer kunna uttrycka i ord MEN det är olika sorters kärlek MEN den ena utesluter inte den andra.

låt oss bara leva de liv vi lever och njuta av kärleken vi omges av. den finns i många former,uttryck osv ingen bättre än någon annan och tur är väll det...

  together we make a family  


   


Kram på er


Av lotta nilsson - 1 april 2010 15:48

blev en tur till ystad med simone, detta fick milla idag   


 


Princessbody från name it. kläämor från H&M




Hello Kitty jeans klänning, rosa body, rosa knickers från H&M


  

 


Naturvit stickad kofta, två jätte sköna toppar från H&M

  


Mössa från H&M. Vårjacka och solglasögon från Name it. glasögonen är kanske inte de finaste men funkar kanon, då man själv bestämmer strl med den justerbara banden, mkt mjuka runt näsa och ögon  


kram på er 

Av lotta nilsson - 1 april 2010 07:50

      

Av lotta nilsson - 1 april 2010 07:39

1 april idag, nån som har något tips om något lurt man kan göra?! mannen borde få sig en omgång hehe


idag uppskattar man verkligen att "bara vara hemma" . det är det härliga med att jobba ibland man påminns om hur underbart det är att vara mammaledig. men ska jobba fre-sön känns jätte kontigt och faktiskt lite tungt i hjärtat. milla är bara vaken en timme efter det att man kommer hem från jobb, tråkigt...


inte för att milla förstår vad hon "säger" men nu kommer de underbara ma ma ma ma ur hennes mun, underbart!!!! längtar så tills den dag då hon säger mamma och verkligen menar mig.


min nymornade fis säger godmorgon   



Ovido - Quiz & Flashcards