luckymom

Alla inlägg under september 2010

Av lotta nilsson - 26 september 2010 07:19

Idag är det 1 år sedan jag låg med värkar på bb. efter 18 timmars värkarbete anlände min fina prinsessa. Lyckan var total!

under 1 års tid har hon förgyllt mitt liv, hon har blivit mitt liv!


Milla Tuva Johima du är mitt allt!

Älskar dig!


  




tänk att underbara du låg där och växte till en helt perfekt liten flicka, min flicka!

     

Av lotta nilsson - 25 september 2010 20:48

puhhh varit ganska mkt på dagens att göra. mamma och jag handlade inför morgondagen.

slagit in presenter, planterat blommor, lagat en krämig kyckling/curry soppa (sjukt god)  bakat bröd och bakat nya cupcakes. bilder på dessa skönheter kommer imorgon.

har nästan nyss kommit hem från solariet, passade faktiskt på att sola en liten stund när jag ändå va där.

nu är chips och godis framme och mjukiskläderna på, ahhhh äntligen


kan ni fatta att min ängel blir 1 år imorgon, för det kan inte jag. vart tog tiden vägen? låg ju nyss med värkar på bb känns det som. detta har varit det absolut bästa året i mitt liv och bara tanken på att vi har en hel framtid framför oss gör mig gråtmild. så oerhört tacksam för min dotter, mitt allt!!!!!

Av lotta nilsson - 25 september 2010 08:29

det var ett riktigt lyckat kalas med mkt lek och jätte fina presenter.


  


tar en sväng med iggle i väntan på gästerna


      


gästerna



millas cupcake

  


blåser ut ljuset


    


sessan milla med fina sandra



"tuffa" milla och söta lucina

    


sötnosarna


    


på sitt eget kalas får man kladda hur mkt man vill



JÄTTE fina presenter



långväga present. detta fick milla av kajsa från kiruna. blev rörd till tårar. gick i skolan tillsammans första året i gymnasiet och nu flera år senare tänker hon på min lilla tjej, underbara kajsa!


nu ska jag snart baka nya cupcakes, bröd och förbereda morgondagens födelsedagsmiddag. inte likt mig det här men vad gör man inte för sin dotter.    

Av lotta nilsson - 24 september 2010 08:13

ja  idag är det äntligen dax för millas barnkalas.  bakade som en galning igår.


  



förberedde dukningen igår

         


vad tycker ni? själv är jag ganska stolt för att vara första gången. får dock se hur dom smakar, gjorde i 3 olika smaker. vanlig vanilj, hallon/blåbär och dubbel med chocklad   


Av lotta nilsson - 23 september 2010 21:24

idag kom millas kompis caspian och hans mamma jasse hit eftersom de inte kan komma på millas barnkalas imorgon.



dom hjälps åt att "öppna"



dansar till millas nya iggle piggle och lite kiv om nappen hahaha

milla ääälskar sin iggle piggle, dansar ständigt till hans sång. tar tag i hans hår och tar honom med sig överallt. ställde honom till och med bredvid sängen när det var dax att sova, sötnosen.


var även hos tandläkaren idag. nu ska vi börja bortsa tänderna på allvar med tandkräm morgon och kväll.måste även bli strängare med nappen. lättare sagt än gjort då milla gärna har nappen heeeela tiden.


har bakat som en galning till kalaset imorgon, massa fina cupcakes, hoppas dom smakar bra också. bilder kommer imorgon.

Av lotta nilsson - 23 september 2010 10:15

tävlar om ett halsband hos www.beabus87.blogg.se anmäl dig du också. älskar denna tjejens blogg som handlar om hennes liv som mamma till Devin.

Av lotta nilsson - 23 september 2010 09:18

               


iggle piggle mys



mys med dockan  


               


  


stod i köket och när jag tittade in på millas rum hade hon kastat bort gosedjuren och hoppat upp i stolen.


  


                     


ser ni klännigen på fotot? ser gul ut här men är egentligen gräddvit. en helt fantastisk prinsessklänning från butik grevinnan i kivik. och ja det är mormor som köpt den.



Av lotta nilsson - 23 september 2010 09:14

               


  


trivs jätte bra i de ljusa håret. på denna bilden ser det ut som jag har page, saknar det lite. varför är det alltid så, när man ska låta håret växa ut så tröttnar man halvvägs... får bita ihop, vill verkligen ha tillbaka mitt låååånga hår.

Ovido - Quiz & Flashcards