luckymom

Alla inlägg under september 2010

Av lotta nilsson - 22 september 2010 19:54

dom utlovade bilderna får tyvärr vänta tills imorgon. har hamnat hos syrran, utan kamera.

när jag kom hem hade mamma planterat MASSA blommor ute och inne, tämt diskmaskinen, skurat vasken, lagat middag och plockat undan.... inte helt fel och jobba när man möts av sånt när man kommer hem.

milla fick kläder, jag fick kläder och en utfin klocka och en full tank på bilen   

ja hon är bäst min mamma   


nu ska vi slapa och kolla dumbuken. imorgon ska millis till tandläkaren och visa upp sina 6 tänder hahah

Av lotta nilsson - 22 september 2010 13:17

sitter på jobbet och kan inte lägga upp bilder men utlovar döcharmiga bilder till kvällen. lillan har så mkt sött för sig. avis på henne, mormor och moster som är i k-stad och shoppar. men en liten fågel viskade i mitt öra att där va inhandlat till mig med   hehehe

Av lotta nilsson - 22 september 2010 07:41

blir så otroligt stolt över min sessa. hon vaknade 7, drack lälle hos mamma i sängen. iggle piggle på datorn.

såg sen att hon gnuggade ögonen och frågade om hon ville vila i sängen? då nickar hon, hämtar napp och snuse, tar min hand och stegar in på sitt rum och sträcker sig efter sängen. nu ligger hon och myser och halvsover där. underbara unge   


idag ska jag jobba, ska bli riktigt skönt. tänk snart börjar jag jobba som vanligt.

på söndag blir sessan 1 år, kan ni tänka er?!

på måndag börjar inskolningen, puhhh. men hon är verkligen redo. hon älskar att leka med andra barn så det blir nog bra.


milla ska med mormor och moster till k-stad idag, tror ni de följer med någon present hem?   

:(

Av lotta nilsson - 21 september 2010 21:50

försöker vara stark, inte bara för mig. vill bara att alla ska må bra.....

Av lotta nilsson - 21 september 2010 09:05

 

Jag tävlar om en pinsess eller prinspall här

    alltforforaldrar.se/theans

 

Tävla du också!

  

Av lotta nilsson - 21 september 2010 07:40

undrade vart mitt paket från polarn och pyret tog vägen. när jag kolade upp det hade ordern givetvis inte gått genom, wtf?! min vanliga tur... skulle göra en ny beställning men då fanns inte millas strl.... jaha beställde en 86:a. det har hon i vanliga fall men hade tänkt 80 i overallen eftersom de alltid är större i storlekarna. beställde i fredags och igår        imponerad av den mkt snabba frakten.



 mössan jag först tänkt mig var denna gång slut, men ändå bättre med en rejälv varm hjälmmössa. ett par magiska tumvantar nu innan det blir riktigt kallt och ett par riktigt varma vintervantar

  

  


riktigt fin enligt mig. lite stor var den men det funkade hur bra som helst.

Av lotta nilsson - 21 september 2010 07:30

                  


en skymt av håret. kommer bättre bilder sen.


  


lillan har nu bestämt sig för att vakna kl 7 istället för det annars så bekväma 9-10. fast jag är egentligen morgonmänniska så de är bara bra för kroppen att ställa tillbaka sig. dessutom är det strax tid att börja jobba och då är det verkligen slut på sovmorgnar.


vakna med the voice börjar ju kl7, perfekt!!!!

Av lotta nilsson - 20 september 2010 07:52

                         


lillan igår i min gamla overall


  


checkar pumpan


                           


obligatoriskt med iggle piggle på morgonen.


 

en favoritsyssla. röra i sin mugg och sen låtsasdricka. bär med sig muggen överallt.


nu går hon rundor med sin fjärkontroll och "ringer" från den. hör bara hej appa, hahaha

vädret är urkass idag så de blir nog en massa innemys idag. lillan har lyckats bli riktigt snuvig IGEN, stackaren.   

Ovido - Quiz & Flashcards