luckymom

Alla inlägg under september 2010

Av lotta nilsson - 14 september 2010 09:12

har glömt min laddare någonstans och kamerabatteriet är tomt. urtråkigt att blogga utan bilder, därav bristen på inlägg. måste fixa det idag för jag vill fota lillaN HELA tiden, hon är så in i bomben charmig när hon knatar fram här på de vingliga benen med snusen i ett fast tag.


på tal om snuse. hur gör ni med era barns snusar? milla har sin i princip hela tiden och jag förstår ju att det kommer bli hemskt svårt att vänja av henne den sen. men det är ett senare problem, låter henne ha den bäst hon vill nu.

problemet är att hon vill ha den riktigt "äcklig" den var från början rosa och är nu mer gråsvart hahaha. hon blir galen när den tvättas och vi måste "smutsa" ner den med en gång igen.....


tror ni man kan byta ut snuse till en annan om man sover med den ett tag innan?

finns så många fina snusar nu.


        


Av lotta nilsson - 11 september 2010 22:23

oooohhhhpps får förklara mig lite förstår jag.

kollade mailen innan jag skulle hoppa i bingen och möttes av ett argt mail.

ang kroppsscanningen, jag är nöjd med reslutatet då jag trodde att jag var helt muskellös. vikten är jag nöjd med. skulle till och med vilja gå upp lite, har man burit ett barn i magen så blir huden mist sagt slapp och lite mer fett under hade "spänt" till de lite hahaha

med dåliga matvanor menar jag inte att jag inte äter. utan att jag äter "dålig" mat. fet flottig mat är min melodi. godis, chips, kakor mm äter jag ofta.  jag dricker nästan sås till maten, älskar fettranden på kött   

så var det förklarat.


natti natti

Av lotta nilsson - 11 september 2010 21:03

idag for vi på hälsomässa. trevligare än förväntat. jag är ju inte hälsan själv med tanke på mina dåliga matvanor och avsaknaden av träning men tycker ändå det är kul.


gjorde en kroppsscanning, resultatet chokerade mig poitivt hahaha

  • Kg total vikt: 53  kg
  • %  Fett: 18,2
  •  % Vatten: 60,3
  •  Kg muskler: 41,6
  •  Fysisk gradering: 8
  •  Viloförbränning: 1322
  •  Metabolisk ålder: 12 (asg)
  •  Bukfett: 1 ( tummen upp på den )

blev även masserad,riktigt nice va de   

testade healing men snacka om utslängda pengar. tror ändå på sådant men gäller nog att träffa en icke bluffmakare som denne nog var. men men kul att testa ändå


firar, det enligt mig bra resultatet med cheeserings, sjukt goda!!!


Av lotta nilsson - 11 september 2010 10:50

anmälde mig på buzzador efter att ha läst om det på en mammablogg. idag fick jag ett mail att jag ska vara med i pampers kampanj. med andra ord får man gratis blöjor, testar dom och lämnar sen ett omdömme. toppen!

hoppas på fler roliga kampanjer, anmäl dig du också.


  

Av lotta nilsson - 10 september 2010 15:54

nu när ett "nytt" liv ska inledas funderade jag på en del andra saker man skulle gett sig fan på att genomföra....


  • sluta bita på naglarna
  • träna i alla fall 1 gång i veckan
  • bli bättre på matlagning
  • börja sola regelbundet igen
  • äta frukost
  • minska impulshandlandet

ja varför inte....?!?

Av lotta nilsson - 10 september 2010 10:45

   


hittade en bild på tunikan jag beställde igår. själv tycker jag den är mkt sötare i mindre strl   



Av lotta nilsson - 9 september 2010 21:41

idag pussade caspian milla och hon pussades tillbaka, såååå sött. men var är kameran när man som mest vill föreviga något så underbart?! inte i min hand i alla fall hahaha


har varit på me&i party ikväll och det blev en jätte söt plysh (stavning?) tunika. härligt blå med en vovve på bröstet. lämnar den trygga babyrosa kläddjungeln mer och mer. fast jag älskar fortfarande rosa och milla klär jätte bra i starkt nästan skrikande rosa. har fått massa fint av både mormor och moster också.

gick genom mina gamla barnkläder som mamma sparat och hittade en underbar kritvit overall med tillhörande vantar i strl 86. inget praktiskt men dug vad fin den är.


för övrigt har vi det bra. aldrig kul att behöva dela på sig men när man vet att det är det rätta så känns det ändå bra. så himla tacksam att vi är så bra vänner ändå, det är det bästa för alla och inte minst för vår älskade dotter.

Av lotta nilsson - 7 september 2010 21:43

ja vad hände?

tänker inte gå in på det här på bloggen men kan säga så mkt som att ett nytt liv tar sin början nu. ett nytt liv på egen hand med min dotter.

kommer så småningom flytta till stan till en lägenhet, bara hon och jag.

gör ALLT för henne och jag vet i mitt hjärta att detta är rätt.


  


du och jag min älskade dotter, du är mitt liv!

Ovido - Quiz & Flashcards