luckymom

Alla inlägg under oktober 2010

Av lotta nilsson - 10 oktober 2010 08:56

sitter på jobb nu och tar mig en välförtjänt liten paus. fyllt butiken innan öppning och det känns i denna muskellösa kropp kan jag lova.

tänk att from imorgon för att vara exakt går jag i i livet som arbetande småbarnsmamma. nu är det slut på lediga dagar dagarna i ända. nu är det dax att återgå till rutiner och allt det innebär. gillar dock rutiner och tycker det är väldigt skönt när det kör igång. dåligt med fasta tider och rutiner när man går hemma men Nu jäklar kör vi.

ska ju inte bli helt fel att få en riktigt lön och slippa försäkringskassan :P

nepp nu ska jag fixa och dona lite här innan öppning.

Av lotta nilsson - 8 oktober 2010 21:00

när man är så stolt över sin dotter så vill man visa hela världen alla hennes bus, framsteg osv heeeeela tiden. så här kommer ytterligare bilder :P


  


promenixar till babysim


      


  


poserar?.?.?


    


leker titt ut med draperiet i omklädningsrummet. tråkigt att inte ha någon som kan fota under babysim :(

gick jätte bra i alla fall. hon "dök" i flera gånger och tycker det är dökul att vara helt under vattnet.


nu sitter jag med en sjuhelvetes huvudvärk och slötittar på idol. blir en tidigt kväll för mig ikväll.

Av lotta nilsson - 8 oktober 2010 20:41

blir så stolt över min lilla tjej. hon gick själv och la sig i sängen nu på kvällen och somnade UTAN att gå ur sängen.


  


har lagt kuddar vid sidan ifall hon skulle rulla ut inatt.

Av lotta nilsson - 8 oktober 2010 11:44

idag skruvade jag av ena sidan på spjälsängen. med andra ord kan milla själv gå i och ur sängen. ett steg mot växa säng.

mindre smart var att jag igår tog in massa leksaker på hennes rum. innan har hennes rum enbart fungerat som sovrum men alltså nu även som lekrum. blandningen av leksaker och egenskapen att själv gå ur sängen var ju dömt att misslyckas. men ack den som ger sig.

inte i mål än men......nästan :)


  

Av lotta nilsson - 8 oktober 2010 07:28

lillfisen somnade 17.45 igår kväll och nu är kl 07.30 och hon sover fortfarande. många timmar dom sover dom där små :P



Av lotta nilsson - 7 oktober 2010 19:06

millis hade varit jätte duktig hos dagmamman idag OCKSÅ :)

så himla skönt. nu har hon varit där i två veckor och jag har bara varit med en enda dag. inte en enda tår eller gnäll på denna tiden.

igår hade hon puttat bort andra barn som satt sig i dagmammans knä. hon tar för sig den lilla damen. sa dock till dagmamman att hon får säga till Milla på skarpen för hon får INTE vara elak mot de andra.


idag lämnade mamma min gamla docksäng här. den ska millis ha tills hon får en ny i julklapp. ganska charmigt med de gamla slitna sakerna


 



  


alla dockorna skulle ligga i sängen :)

ser ni gunghästen? min gamla den också, den va jätte kul tyckte milla


mormor köpte nattlinne till milla. med fick man ett likadant till sin docka


      


fick ingen bra bild men milla var helt chokad. hon stod och drog i muminmärket på sitt eget linne och tittade sen på dockan om ch om igen. till sist sa hon (d)ockan och brast ut i skratt. sen satt vi framför spegeln och tittade på dom, sötfisen.


imorgon ska vi babysimma, längtar som vanligt :)


Av lotta nilsson - 7 oktober 2010 08:10

Jag har blivit utmanad av Beatrice, mamma till charmtrollet Devin http://beabus87.blogg.se/



4 TV program
Idol, Ensam mamma söker, unga mödrar. NCIS


4 saker jag gjort idag 

Druckit kaffe med Jasse, målat på Tan, kramats med min syster och mamma, myst med min älskade Milla

 

4 saker som jag längtar efter 
Börja få lön, julen, åka pulka med Milla, massagen nästa vecka


4 saker på önskelistan

Soffa, nytt solarium till Tan, kläder, docktillbehör till Millas dockor


4 saker som jag avskyr
Falskhet! Oärlighet! Skitsnack! Lögner! och allt går hand i hand :P


4 saker jag tycker om att göra

Umgås med min älskade dotter, familj och vänner. Shoppa. Resa. Fika


4 saker jag ätit idag 

Crossiant, kladdkaka, pasta med pastasås och snart mer kladdkaka :D


Jag utmanar:

http://melindawingren.blogg.se/ Melinda mamma till underbara Maja

http://mammatillfreja.bloggplatsen.se/ Margona mamma till fantastiska Freja

http://galenmus.blogspot.com/ Världens bästa syster

Av lotta nilsson - 7 oktober 2010 07:53

nu har jag internet igen såååå skönt.

blivit utmanade av beatrice, den lägger jag upp ikväll.

så länge bjuder jag på en del bilder.


    


mysfisen med sin älskade snuse


     


Milla hjälper morfar att öppna paket.


kommer mer ikväll :)  

Ovido - Quiz & Flashcards